- Performance Marketing
Van Landschoot
Wegwijzer naar digitale beurs
Sweet dreams met Van Landschoot
Van Landschoot produceert al bijna 100 jaar matrassen en boxsprings. Het Belgische familiebedrijf draagt kwaliteit en vakmanschap hoog in het vaandel en streeft naar vijfsterrenslaapcomfort. Hun luxebedding is verkrijgbaar bij dealers in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en zelfs eentje in IJsland!
Om nieuwe dealers aan te spreken, neemt Van Landschoot traditioneel deel aan verschillende beurzen. Toen corona een stokje stak voor deze live events, gingen ze bij Van Landschoot niet in slaapmodus, maar zochten ze naar een creatieve oplossing. Die vonden ze in de vorm van een virtuele beurs!
Spread the word online
Van Landschoot vertrouwde eerder al op onze skills en knowhow voor de ontwikkeling van een handige boxspring configurator en de B2B-webshop. Deze keer waren onze marketingexperts aan zet. Om zoveel mogelijk traffic te genereren richting de virtuele beurs, lanceerden we – samen met het Van Landschoot marketingteam – een doelgerichte marketingcampagne.
De doelstelling van het marketingplan was tweeledig. Enerzijds moesten bestaande contacten weten van het bestaan van de digitale beurs, anderzijds was het doel om nieuwe leads aan te zetten tot een bezoekje aan dit virtuele slaapwalhalla en hen zo nader kennis te laten maken met Van Landschoot.
1. Bestaande klanten aanspreken
Voor de bestaande klanten tekenden we een mailflow uit die alle informatie over de virtuele beurs in hapklare stukjes aanbood. Ze kregen automatisch hun login zodat ze vlot een online bezoekje konden brengen. We zorgden ook voor een remarketingcampagne op Facebook & LinkedIn zodat de beurs top-of-mind bleef.
2. Nieuwe slaapexperts triggeren
Met een advertentiecampagne op Facebook en LinkedIn werden nieuwe leads online begeleid richting een beursbezoek. Geïnteresseerden klikten door en kwamen terecht op een landingspagina binnen de Van Landschoot MailChimp-account. Een aantrekkelijke online pagina binnen hun bestaande mailprogramma, what’s not to like?! Hét bewijs dat je met bestaande tools heel wat kunt doen.
Nadat de leads zich hadden geregistreerd, diende de manuele goedkeuring bij Van Landschoot als startschot voor een zeer gerichte mailflow. Hapklare info en duidelijke voordelen van de beurs waren de triggers om leads te verleiden tot een effectief virtueel bezoek.
3. Warm welkom!
De ontwikkeling van de online beurs gebeurde door een extern softwarebedrijf, wij fungeerden als kritische sparringpartner. Daarnaast zorgden wij voor het opmaken van een duidelijke, hapklare tekst voor de welkomstvideo en begeleidden we zelfs de voice recordings in de studio. Want wat is een beurs zonder een doordachte, maar hartelijke verwelkoming?
Tijdens de beurs konden bezoekers boxsprings configureren, verschillende matrassen ontdekken en chatten met vertegenwoordigers. Ook na de beursweek bleef de virtuele beurs actief. Vertegenwoordigers gebruiken het beursplatform namelijk verder als professionele presentatietool. Zo kan het digitale verhaal geïntegreerd worden in toekomstige fysieke beurzen en rendeert de opstart van deze virtuele salesruimte op lange termijn.

Verenigde krachten
Onze marketingexperts werkten nauw samen met het Van Landschoot marketingteam. Tijdens een wekelijkse call werden de acties en campagnes besproken en werd er gekeken waar kon worden bijgestuurd. Dat je samen meer kan dan alleen, bewijst de outcome van deze marketingacties!
- Herhaling van nuttige info in de mailflows werd als positief ervaren
- Meer dan 60 chats werden opgestart tijdens de beursweek
