Tiseco

 — Hun focus lag voornamelijk op de B2B-markt, maar daar kwam na corona verandering in. De ambitie ontstond om hun doelgroep uit te breiden en met een B2C-webshop dé referentie te worden voor alles wat woontextiel betreft. Een ambitie die wij graag helpen waarmaken!

Tiseco

Doordachte online stap naar B2C

 — Hoewel de naam Tiseco misschien niet direct een belletje doet rinkelen, heb je vast iets in huis van deze West-Vlaamse textielproducent. Vaatdoeken, placemats, handdoeken, kussens, plaids, … het enorm gevarieerde aanbod combineert kwaliteit met betaalbaarheid.

Alles op een rijtje

De initiële vraag was om met marketingcampagnes de online verkoop via de bestaande shop te boosten. Maar omdat we bij Indie Group niet houden van half werk, namen we eerst alles grondig onder de loep. Welke doelen zijn er? Wie willen we bereiken? Tijdens een strategisch traject brachten we relevante info in kaart en stelden we persona’s en KPI’s op. Hieruit bleek dat het bestaande platform niet helemaal was opgewassen tegen de ambities en noden van vandaag.

Enter krachtig B2C-platform

Het doel was om een webshop te hebben die aansluit bij het online shopgedrag van potentiële klanten. We werkten wireframes uit, gaven beelden een hoofdrol in de lay-out en zorgden er met Shopware voor dat ook achter de schermen alles vlot verloopt.

De stylefinder is bovendien een heel bijzondere feature. Als klant kun je hiermee producten ontdekken die volledig aansluiten bij je wensen. Je duidt enkele foto’s aan die je inspireren en Tiseco toont de stijl die bij je past – bijhorende producten inclusief. Je interieur stijlvol decoreren was nog nooit zo eenvoudig!

I Phone 14 Tiseco

Alle wegen leiden naar Tiseco

Met een multichannel marketingplan zetten we het online platform extra kracht bij. En dat doen we vandaag nog steeds. We boosten de vindbaarheid via Google, zetten verschillende marketingacties op en maken Tiseco omnipresent op marktplaatsen. Bol.com, Amazon, … Tiseco rolt nu vlot over de digitale toonbank. Voorlopig nog enkel in België, maar ook de internationale mogelijkheden lonken.

In het vooropgestelde jaarplan draait het elke maand rond een verschillend topic: van living collection tot kitchen essentials. Hiervoor creëren we campagnes op sociale media en zetten we sterk in op e-mailmarketing. Ook de uitgebreide campagnes via e-mailautomation doen het goed. Wat denk je van een verjaardagskorting of suggesties op basis van jouw favoriete stijl?

B2B-platform onder handen genomen

Na de succesvolle lancering van het B2C-platform, vertrouwde Tiseco ons ook de upgrade van het B2B-platform toe. We automatiseerden heel wat en koppelden Shopware aan hun ERP-pakket Globis. Zo maken we het zowel voor Tiseco als voor de B2B-klant een pak makkelijker.

  • Eerste login? Het btw-nummer wordt instant geverifieerd in het ERP. Bestaande klanten krijgen rechtstreeks toegang, nieuwe klanten moeten eerst worden toegelaten.
  • Op het platform krijgt de klant steeds gepersonaliseerde prijzen te zien, eventuele kortingen zijn meteen verrekend.
  • De klant plaatst eenvoudig herhaalbestellingen, kan facturen downloaden, …
  • Productomschrijvingen, -specificaties en -foto’s zitten in Shopware. De klant kan ze makkelijk exporteren, Tiseco vermijdt zo heel wat manueel opzoek- en verzendwerk.

Hey, ho, let's gooo! — Nu beide platformen op punt staan, werken wij verder aan het online bereik van Tiseco. En hun tomeloze passie voor kwalitatief textiel? Die hebben wij intussen ook goed te pakken!

76,5%

Nieuwe bezoekers op ons nieuw platform

183%

stijging van het conversiepercentage

Quote icon

"We zijn ontzettend dankbaar om zo’n buitengewoon team als onze vertrouwde partners te hebben."

~ Niousha, Sales en marketing

Yes to the partnership!

Een nieuwe, digitale, weg inslaan? Wij zijn de end-to-end partner die jouw business richting helpt geven.