Betopor

 — Circulaire isolatie is voor Betopor een evidentie. Al jaren gebruiken ze nieuwe en gerecycleerde EPS-korrels – je weet wel, isomo – in combinatie met pure lucht voor hun isolatieproducten. Geen schadelijke stoffen of gassen, wel kwalitatieve én milieuvriendelijke isolatie. Al sinds 2016 zijn wij de vaste online partner van deze duurzame isolatieproducent.

Betopor

Part of the team

 — Doorheen de jaren zijn we samen gegroeid – en zo ook stilaan bepaalde zaken ontgroeid. Zo werd de website in al die jaren nooit grondig vernieuwd en dat begonnen we te voelen. Het werd moeilijk om gerichte marketingacties op te zetten richting de website en het aantal offerte-aanvragen stagneerde. Ook de look-and-feel stond veraf van het hedendaagse Betopor. Zoals dat gaat in een goed partnerschap kaartten we de situatie aan en begin ’23 kregen we een go voor een nieuwe website. Betopor 2.0, here we come!

Mockup betopor mobile
Mockup betopor desktop

Niet zomaar een nieuwe look

 — Alles startte bij een heldere structuur. Er was enorm veel relevante informatie over de producten en toepassingen, maar die was veel te verspreid en moeilijk vindbaar op de oude website. We maakten een opdeling tussen nieuwbouw en renovatie én tussen verschillende doelgroepen. Van DIY’er over aannemer tot architect, alle relevante info staat nu gebundeld op specifieke doelgroeppagina’s.

De uitstraling van de website werd warmer en persoonlijker. Betopor is immers een familiebedrijf. Zaakvoerder Carl Ghistelinck is tot op vandaag het aanspreekpunt voor zowat elke klant. Een sterke USP die samen met de hoge productkwaliteit op de voorgrond moest komen.

(R)evolutie naar Craft CMS

 — We maakten de nieuwe website in Craft CMS, een winner op vlak van gebruiksvriendelijkheid. Waar websites vroeger in complexe technische systemen werden gemaakt, is Craft CMS een heuse verademing.

  • Contentblokken maken het makkelijk om foto’s en info toe te voegen.
  • De website is altijd up-to-date door het gebruiksvriendelijke systeem.
  • Marketingacties kunnen kwalitatief landen op specifieke pagina’s.

Betopor Mockup

Trefzekere marketing

 — Dankzij de nieuwe website kunnen we weer marketingcampagnes lanceren die hun effect niet missen. We kunnen vanuit de advertenties linken naar doelgroeppagina’s of eenvoudig actiegerichte landingspagina’s bijmaken. En ook bij Betopor gaan ze nu vlot zelf aan de slag met hun website!

Bij al deze nieuwe mogelijkheden hoort ook een frisse marketingaanpak mét uitgekiend jaarplan. E-mailings, posts voor socials, online advertising, … het is er allemaal in opgenomen, de look ligt helemaal in lijn met de nieuwe website. Ook e-mailautomatisatie deed z’n intrede met dynamische content per doelgroep. Kortom: een sterk en eenduidig Betopor-verhaal.

Vernieuwde flow

 — Dankzij de nieuwe website en het bijhorende marketingplan vloeien de ideeën rijkelijk. Tijdens onze maandelijkse babbel met Carl vertelt hij over evoluties en interessante inzichten, wij vertalen die naar de marketing. Ook via WhatsApp en Google Drive blijven we continu op de hoogte. Zo staat een nieuwe case of update in geen tijd op de website.

De sterke combi werpt z'n vruchten af

66% meer offerte-aanvragen dan vorig jaar
20% boven aanvraag-target

Mocht je het intussen voelen kriebelen om zelf te bouwen of verbouwen … voor de isolatie kunnen we alvast deze kwalitatieve partner aanraden. En voor de bouw van gebruiksvriendelijke websites en marketingplannen mag je uiteraard op ons rekenen! Wij stemmen ze optimaal op elkaar af zodat alle kanalen elkaar versterken.

Bouwen aan een digitaal traject?

Als end-to-end partner bouwen we samen aan jouw digitaal traject. Geen holle termen, wel een heldere strategie en resultaten om op te high-fiven!