Wereldspeler in packaging
— Voedingsbedrijf in Spanje of industriële bakkerij in de VS? De kans is groot dat hun verpakkingsmachines uit Brugge die scone afkomstig zijn. Pattyn creëert er verpakkingsmachines en volledig geautomatiseerde, kant-en-klare verpakkingsoplossingen op maat van hun klanten.
Beginnen bij het begin
Om krachtige campagnes en acties te kunnen lanceren, moet de basis natuurlijk eerst goed zitten. We deden een grondige doorlichting van de socialmediakanalen en Mailchimp, suggereerden mogelijke verbeterpunten en hielpen bij de optimalisatie ervan. Daarnaast deelden we onze kennis over digitale marketing en hielpen we bij heel concrete zaken, zoals beurscommunicatie voor de Pattynnovation Days en het digitaliseren van de zesmaandelijkse nieuwsbrief voor verschillende regio’s.
Strategisch meedenken
Wie ons al kent weet dat we met veel plezier onze praktische knowhow delen en dat we ook op strategisch vlak graag meedenken. Bij Pattyn was dit uiteraard niet anders. Van doelstellingen per markt of regio definiëren tot een volledig digitaal marketingplan opzetten, dankzij onze strategische begeleiding werd alles in kaart gebracht om het marketingbudget optimaal te bepalen. Hier kon het team van Pattyn dan zelf verder mee aan de slag.
Level up
Sinds januari 2022 werken we samen richting de vooropgestelde marketingdoelstellingen. Analyseren, plannen, doelen behalen, … echt iets voor Indie Group!
Doelstelling 1: verlengstuk voor beurzen
Beurzen zijn voor Pattyn heel belangrijk. Het is voor hen dé offline manier om nieuwe leads te genereren. Online gebeurt dat via de website en digitale marketing. Wij creëerden communicatiepakketten naargelang het type en de grootte van de beurs om de beurscommunicatie veel breder aan te pakken (voor, tijdens & na). Zo’n pakket omvat o.a. advertising campagnes, e-mailings naar de doelgroep, socialmediaposts, … Kortom: allerlei tools om prospecten en contacten warm te maken om de beurs te komen bezoeken. Dankzij deze ‘gestandaardiseerde’ pakketten verloopt alle beurscommunicatie erg vlot en is die uiterst succesvol! De click-through-rate bedraagt 10%. Niet slecht als je weet dat het gemiddelde zo’n 4% is!
Doelstelling 2: meer digitale leads
Om meer digitale leads te genereren, deden we een SEO-audit die voor het team van Pattyn zeer verhelderend bleek. Ze leerden veel bij over de technische kant waardoor ze nu perfect weten waarop ze best letten om de SEO-waarde van de website op peil te houden. Veel van de opmerkingen die bij de audit naar boven kwamen, pakte de technische partner van Pattyn verder aan.
Doelstelling 3: support & service optimaliseren
Daarnaast keken we hoe de supportpagina’s konden worden geoptimaliseerd. We analyseerden wat er tot op heden aanwezig was qua support en constateerden dat excellente customer service binnen die support verweven zat. Maar dat was niet altijd even duidelijk. We formuleerden 6 pijlers die focussen op zowel support als service zodat de dienstverlening verder kon geoptimaliseerd worden, zowel naar hun klanten toe als tijdens de beurzen. Ook de praktische toepassing daarvan op de website nam Lorenzo voor z’n rekening.
Sparring partner met breed vizier
Emma tekent elke donderdag met veel enthousiasme present bij Pattyn. Ze ondersteunt er de concrete marketingacties en helpt het team om telkens weer nieuwe inzichten te verwerven. Mailings, website, social media, … ze worden allemaal grondig onder de loep genomen. Pattyn werkt nu bijvoorbeeld met Google Analytics 4 en zet ook z’n eerste stappen binnen marketing automation. Op naar nog meer nieuwe innovaties voor deze wereldspeler!
Net als Pattyn samen met ons op weg naar jouw digitaal succes?
Een vrijblijvend gesprek over jouw digitale strategie?