Van België tot Spanje of de VS
— Wereldwijd vertrouwen standbouwers op de kwaliteit van Aluvision om de creatiefste beursstanden te realiseren. Met sterke productontwikkeling en bijhorende sales- en marketing inspanningen, ligt de uitdaging in het onderhouden van die communicatiestromen met de standbouwers.
Dankzij Indie Group heeft Aluvision een antwoord op die uitdaging en dat scheelt in tijd en centen.
Efficiëntere processen en tijdwinst
Samen met de klant bepaalden we de nodige functionaliteiten, creëerden we wireframes en vertaalden we strategisch alle wensen naar een optimaal platform.
Elke functionaliteit moest het leven van de standenbouwers makkelijker maken maar ook de interne werking binnen Aluvision moest efficiënter. De introductie van het B2B-platform betekent aan beide zijden heel wat tijdwinst. Vaarwel over en weer gemail en bergen administratie.
Enkele van de functionaliteiten in het B2B-platform opleidingen en events raadplegen - andere standenbouwers leren kennen - marketingmateriaal downloaden - nieuwe producten ontdekken - video bibliotheek met tutorials bekijken & projecten digitaal aanvragen.
Ingenieus partnerprogramma
Binnen het B2B-platform werd rekening gehouden met een loyaltyprogramma. Daarvoor hanteren ze partnerships volgens drie niveaus: partners, imagineers en ambassadors. De ambassadors zijn de top tier Aluvision klanten en genieten van tal van voordelen en incentives. Achter de schermen houdt het platform rekening met deze gebruikersrollen en kan Aluvision bepaalde content en functionaliteiten openen of afsluiten.
Een meer duurzaam partnernetwerk
Een onderneming heeft een sterke band met zijn standbouwer en kan die dus ook vragen voor een beurs in het buitenland. Een extra uitdaging in de logistieke ketting. Daar wil Aluvision hun klanten bij helpen. In een ideale wereld contacteert een Belgische standbouwer zijn Spaanse collega wanneer die een beursstand in Madrid moet creëren.
Partners van het ambassador niveau krijgen via een kaart collega-ambassadors te zien waarmee ze kunnen samenwerken.
Inhouse ondersteuning voor een vlotte go-live
Met het B2B-platform ontwikkelden we de publieke website van Aluvision. We bouwden deze op in Shopware, implementeerden Google Analytics 4 & Tag Manager en zorgden voor een SEO-proof resultaat in maar liefst 5 talen! Door de strakke deadline van het project werkte Indie-collega Emma één dag per week inhouse bij Aluvision. Emma gaf er de interne marketing collega's een opleiding over het CMS en samen vulden ze de nieuwe website volledig in. Plots een technische uitdaging? Dan kon ze snel terugkoppelen met de Indie developers. Ontwikkelaars en marketeers onder één dak hebben, het heeft zo zijn voordelen!
Aluvision is klaar voor de toekomst
— Het live brengen van het B2B-platform is slechts het begin. Klanten en interne werknemers krijgen een onboarding die hun zullen helpen om het platform succesvol te gebruiken.
Samen met het platform vormt deze technologie stack een sterke basis om later uit te breiden met e-commerce, ERP-integraties, en zoveel meer.
Benieuwd naar het B2B-platform van Aluvision?
Als end-to-end partner bouwen we samen aan jouw digitaal traject. Geen holle termen, wel een heldere strategie en resultaten waar we allemaal enthousiast van worden.