B2C-brand gegroeid uit B2B-expertise
— Delise Cosmetics verdeelt kwalitatieve beautyproducten bij schoonheidsinstituten in België, Luxemburg en Frankrijk. Sinds 2015 bleef het aanbod merken groeien, net als de ambitie van de zussen Delphine en Elise Dewinter.
Tijdens de coronajaren moesten hun B2B-klanten vaak noodgedwongen gesloten bleven. Dat zette de zussen aan het denken. De droom rees om particuliere klanten ‘selfcare to the next level’ aan te bieden. In de webshop komt de sterke expertise over selfcare helemaal tot uiting: van klassieke skin & body care tot hair en pleasure.
OWN the skin you’re in
Voor de B2C-webshop startten we vanaf een wit blad. Er was geen naam, geen branding en geen afgebakende doelgroep. Wél heel wat ruimte voor strategie en creativiteit. Tijdens het strategisch traject bepaalden we persona’s, customer journeys, doelstellingen, …
Vanuit die strategische basis werkten we een stijlvolle branding uit. Geen classic Indie job, maar wel heel fijn om te doen. We schoven samen aan tafel om te brainstormen over de look, het kleurgebruik, het logodesign … We matchten creatieve insteken van het Delise Cosmetics-team met onze interne expertise, stuurden bij en ontwikkelden zo hand in hand een sterk merk. Enter de naam OWN en stijlvolle ontwerpen van collega Maurice.
No average webshop
OWN staat voor selfcare. Niet alleen met make-up of gelaatsverzorging, maar met alle producten die je nodig hebt om je goed te voelen in je lichaam. Naast dat ongelofelijk uitgebreide aanbod, is ook de knowhow van de skin experts een grote troef.
“Je vindt heel makkelijk en vlot terug wat je nodig hebt. Of je nu een product zoekt voor een specifiek huidtype of snel een kwalitatieve bodylotion of tandenborstel wilt shoppen … OWN heeft het.”
- Delphine, zaakvoerder OWN
In de wireframes was er veel aandacht voor de correcte voorstelling van de producten. Via mindmapping brachten we de zoektocht naar het juiste product in kaart: enerzijds volgens de specifieke eigenschappen en werking van een product, anderzijds volgens het huidtype. Bij dat laatste gaat OWN trouwens veel verder dan pakweg ‘een droge huid’. Ook voor meer specifieke huidproblemen zoals couperose, donkere kringen, wijde poriën, … adviseren de inhouse schoonheidsspecialisten je graag richting een kwalitatieve oplossing. Vandaag leiden beide wegen je op de webshop tot de ideale aankoop.
Functionality meets design
De webshop is opgemaakt in Shopware en biedt een optimale shopervaring. Zo kun je bij de check-out kiezen voor een staaltje dat aansluit bij je bestelling of je laten verrassen door de skin experts. Hun knowhow wordt heel sterk uitgespeeld. Nu nog met heldere productinfo en een ondersteunde chatfunctie, binnenkort via een heuse Skin Analyser. Klanten correct adviseren en informeren is immers een evidentie.
Ook het design speelt in op het sterke verhaal van OWN. Het frisse gebruik van steunkleuren en de O(WN)-vormige foto’s op de shop al gespot?
“We merkten vanaf de eerste meeting dat de vibe en match met Indie Group goed zat. We wisten snel waar onze missie, visie en doel lagen en dat heeft zich vertaald in de mooie webshop die er vandaag is.”
– Julie, Marketing Manager OWN
Ready to market(ing)
Bij een gloednieuwe webshop kon een solide onlinemarketingplan niet ontbreken. Na grondige research naar een goed en voordelig programma dat gelinkt kon worden aan Shopware, introduceerden we mailplatform Brevo (toen nog Sendinblue). E-mails automatiseren, mooie templates implementeren, … Brevo does it all!
Daarnaast werken we stapsgewijs aan de naambekendheid via advertenties op sociale media en Google. De missie van zaakvoerder Delphine is alvast duidelijk: “Ik droom ervan om de nieuwe bol.com te worden van de selfcare.” OWN your dreams, wij werken er graag aan mee!
Yes to the partnership!
Met Indie Group aan je zijde, ben je klaar om je digitale toekomst te omarmen.