Productinfo verspreid en onvolledig
— Toen de internationale ventilatiespecialist Renson aan de productpagina’s van de nieuwe website begon, bleek de productinfo van haar gigantische gamma verspreid te zitten over allerhande documentformaten. Ook marketingproductinfo, zoals afbeeldingen, bleek lang niet voor alle producten beschikbaar te zijn.
Ons traject
Om te vermijden dat alle info nog eens moest worden ingevoerd – met risico op fouten – gingen we samen met de productmanagers van Renson rond de tafel zitten.
Inventarisatie
Eerst brachten we alle info in kaart: welke info is beschikbaar en waar zit die precies? Maar ook: welke info ontbreekt en hoe kunnen we die verkrijgen?
Dataflow
Welke productinfo moet doorstromen naar de website? Wie moet welke info te zien krijgen?
Optimalisering
Door de producten een betekenisvolle benaming te geven en de laadtijd van de website te optimaliseren in de verschillende landen, laten we renson.eu hoger scoren in Google (SEO).
Zelf PIM beheren
Dankzij een opleiding kunnen de productmanagers van Renson voortaan zelf productinfo invoeren, beheren en internationaal ter beschikking stellen.
Feedback van
onze klanten
"Met heel beperkte middelen en op zeer korte tijd zijn we erin geslaagd dit gigantische project in goede banen te leiden.
"
~ Dominique De Rijcke, zaakvoerder Indie Group