Renson

 — Eenduidige productinfo wereldwijd. Renson – een internationale productcatalogus. Een catalogus in 12 talen, overal even makkelijk te raadplegen.

Een uniforme productervaring dankzij PIM voor Renson
Klant Een uniforme productervaring dankzij PIM voor Renson
Website renson.net
Een uniforme productervaring dankzij PIM voor Renson

Productinfo verspreid en onvolledig

 — Toen de internationale ventilatiespecialist Renson aan de productpagina’s van de nieuwe website begon, bleek de productinfo van haar gigantische gamma verspreid te zitten over allerhande documentformaten. Ook marketingproductinfo, zoals afbeeldingen, bleek lang niet voor alle producten beschikbaar te zijn.

Ons traject

Om te vermijden dat alle info nog eens moest worden ingevoerd – met risico op fouten – gingen we samen met de productmanagers van Renson rond de tafel zitten.

Inventarisatie

Eerst brachten we alle info in kaart: welke info is beschikbaar en waar zit die precies? Maar ook: welke info ontbreekt en hoe kunnen we die verkrijgen?

Dataflow

Welke productinfo moet doorstromen naar de website? Wie moet welke info te zien krijgen?

Optimalisering

Door de producten een betekenisvolle benaming te geven en de laadtijd van de website te optimaliseren in de verschillende landen, laten we renson.eu hoger scoren in Google (SEO).

Zelf PIM beheren

Dankzij een opleiding kunnen de productmanagers van Renson voortaan zelf productinfo invoeren, beheren en internationaal ter beschikking stellen.

Feedback van
onze klanten

Renson

"Met heel beperkte middelen en op zeer korte tijd zijn we erin geslaagd dit gigantische project in goede banen te leiden.
"

~ Dominique De Rijcke, zaakvoerder Indie Group

Performance. Punt.

Een vrijblijvend gesprek over jouw digitale strategie?