Baunat

 — Baunat is een disruptor in de diamant- en juwelensector. 

Baunat

Het brengt die verstoring vooral teweeg door een uitgekiend businessmodel.

 —  Enerzijds bespaart Baunat kosten op marketing, winkelpanden en personeel. Daardoor draait het ook niet op extreem hoge marges zoals de rest van de sector. Op die manier kan Baunat een sieraad vaak voor de helft tot een derde van de prijs bij concurrenten aanbieden. Kost een verlovingsring bij Cartier 18.000 euro, bij Baunat betaal je er 5.000 euro voor. Bovendien gaat Baunat voor de ultieme klantbeleving op een zeer gericht klantensegment. Die ultieme klantbeleving uit zich op diverse niveaus. De belangrijkste getuige van dit succes zijn de torenhoge scores op Trustpilot. Daarmee zijn ze uitgegroeid tot het “meest vertrouwde online juwelenmerk”. En vertrouwen is bij de online verkoop van luxeproducten van enkele duizenden euro’s natuurlijk cruciaal.

Design

Diamonds are forever. Web designs are not.

Het was duidelijk. Baunat was een ruwe diamant. Een diamant die nog geslepen diende te worden. Want diamanten kunnen dan wel meegaan tot in de eeuwigheid, voor webdesign geldt dat allerminst.

Sinds zijn ontstaan en duidelijk omnichannel-verhaal, waarin ‘digitaal’ een hoofdrol speelt. Met de globale groei ging ook een verdere ontwikkeling gepaard van evolutie van convenience e-commerce speler naar een premium brand. De website ging dan ook telkens mee met de ontwikkeling van het merk. De website, en het design, werden als het ware constant gerenoveerd. Dat lukt voor een zekere tijd. Op een bepaald moment moet je stoppen met renoveren en een nieuw huis bouwen.

Baunat image3 indiegroup
Baunat image4 indiegroup
Baunat image5 indiegroup

Development

CMS op maat van de disruptor met globale ambities.

Baunat was van bij aanvang een ambitieuze organisatie. Gepokt en gemazeld in de industrie zagen de oprichters echt kansen om met een vernieuwend business model de wereld te veroveren.

Strategie

Om deze structurele wijzigingen in de informatiearchitectuur - en dus ook conversiepaden - te implementeren werden door Baunat zelf zogenaamde wireframes gemaakt. Een nieuw grondplan van hoe de interface van de website er moest uitzien. Wireframes gaan niet verder dan een structurele schets. Vergelijk het met een grondplan van je woning door een architect. Dat zijn ook nog geen visuele 3D-renders van gevels bvb..

Deze wireframes werden door Indie Group kritisch opgevat. Vanuit onze expertise gaven we nog enkele suggesties ter verbetering mee. Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken. Zolang je het niet “live” in de markt test, ben je maar wat filosofisch bezig.

Performance Marketing

Google partneren rond AMP voor betere mobiele beleving.

AMP is een open framework dat er speciaal toe ontworpen is om met bestaande web technologie kleine en snelle webpagina’s te maken. AMP documenten zijn ontwikkeld in "AMP HTML", een open framework speciaal ontworpen met bestaande webtechnologie voor het ontwikkelen van kleine en snelle webpagina's.

Say it with — BAUNAT

41%

stijging conversieratio

63%

toename bezoekers

Quote icon

"Marketing is als een geslepen diamant: er zijn vele facetten aan maar elk facet op zich is niet veel waard. De kracht zit in samen. Dat is ook meteen de reden waarom wij van bij aanvang een omnichannel-verhaal voor ogen hadden. Bricks & Clicks, die werken samen"

~ Steven Boelens, co-founder Baunat

Yes to partnership!

Als end-to-end partner bouwen we samen aan jouw digitaal traject. Geen holle termen, wel een heldere strategie en resultaten om op te high-fiven!