Out-of-the-box(spring) marketing voor Revor
— Met een naam als Revor – Rêve d’or – leg je de lat hoog. Gelukkig lossen de matrassen en boxprings van Revor die hoge verwachtingen al meer dan 45 jaar in. Als Belgische producent brengt het merk betaalbare topkwaliteit naar de slaapkamer. Wie op zoek is naar een nieuw bed, kan het ruime gamma bij tal van erkende verdelers testen en bestellen.
Maar hoe zorg je ervoor dat de potentiële klant voor Revor kiest als hij bij die dealer is? Er zijn daar immers nog tal van andere comfy matrassen en boxsprings te vinden. Een uitdaging waar wij graag onze tanden inzetten. Eerst met de technische uitwerking van handige tools, daarna met performancegerichte online marketing. Benieuwd? Duik snel even mee onder de lakens!
The perfect fit for golden dreams
— Voor trefzekere online communicatie is een sterke basis essentieel. We namen de website onder handen en koppelden er twee handigheden aan vast. In de boxspringconfigurator kan je als potentiële klant je eigen boxspring samenstellen. Pootjes, kleur, soort matras, … you name it! De liefhebbers van een klassieke bed-matrascombi, vinden via de matraszoeker dan weer hun ideale matras. Ons technisch team zorgde voor een vlotte flow in beide tools.
Digital marketing plan
Volgende stap: de tools in de markt zetten én meer naamsbekendheid genereren voor Revor. Enter team marketing! De mix van online communicatie en offline verkoop biedt heel wat mogelijkheden, maar er waren ook uitdagingen. Zo moesten we een manier vinden om het effect van de online campagnes te meten in de verkoopcijfers van de dealers. Want zoals steeds, is meten weten!
Getting started
We bepaalden persona’s, customer journeys, KPI’s, … dé Indie klassiekers voor een gefundeerd werkwijze. We formuleerden een plan van aanpak met concrete doelstellingen voor een periode van zes maanden. Kort genoeg om bij te sturen, lang genoeg om online marketing z’n nut te laten bewijzen!
Website optimaliseren
Zoals een kwalitatief bed je nachtrust bevordert, bevordert een sterke website de slaagkans van je online marketingcampagne. We optimaliseerden de Revor website voor een kwalitatieve mobiele ervaring en verbeterden buttons en andere call-to-actions.Daarnaast kregen de boxspringconfigurator en de matraskiezer een meer prominente plek.
Om de resultaten van de online campagnes goed in kaart te kunnen brengen, werden ook een aantal meetpunten aan de website toegevoegd.
Adverteren in thema
In het halfjaarlijkse plan werd voor elke maand een specifiek thema bepaald én bijhorende targets gedefinieerd. De week van de slaap, tips voor een gezellige slaapkamer, … in de online communicatie is er heel wat ruimte voor inspiratie. De doelstelling is om Revor top-of-mind te maken en mogelijke klanten bij de dealers te krijgen voor het merk zelf, de pure verkoop laten we aan de verdelers en slaapexperts over.
De advertenties verschijnen zowel via Google als via remarketingcampagnes op sociale media. Elke campagne heeft een specifieke doelstelling, van e-mailadressen verzamelen tot naamsbekendheid genereren.
Op volle toeren
De campagnes draaien op volle toeren. Tijdens een tweewekelijkse call met het team van Revor evalueren we de lopende acties, sturen we eventueel bij waar nodig én houden we voeling met de noden uit de markt. Essentieel voor geslaagde online marketing!
“Wij zijn alvast overtuigd over de vooruitgang die we kunnen boeken in deze doorlooptijd en slapen dus op beide oren dat de resultaten dit zullen bewijzen!”
— Lorenzo Schouppe, Performance Marketeer bij Indie Group
Een nieuwe, digitale, weg inslaan?
Wij zijn de end-to-end partner die jouw business richting helpt geven.