Julia June

 — Julia June wil echte trendsetters bereiken. Fashionista’s die graag zelf mixen & matchen om een statement te maken met hun kledij. Maar hoe leid je hen naar je brand? En op welke manier kan je die nieuwe doelgroep matchen met bestaande fans? Wij zochten het uit en ontwikkelden een webshop op basis van die bevindingen.

Julia June

Say hi to high fashion

Liefelijk en zacht, zo kon je het Belgische label vroeger het best omschrijven. De laatste jaren evolueerde de Julia June-lady tot een echte ‘fashion fanatic’, die met extravagante combinaties en zwierige stoffen zelfzeker door de straten flaneert. Het sluitstuk van die evolutie is een webshop die datzelfde elan uitstraalt.

FFDI, de holding boven Julia June, zakte voor de ontwikkeling van het online platform graag af naar Kortrijk, niet toevallig de bakermat van de Vlaamse textielnijverheid.

JJ investigations

First things first. Via een telefonische en digitale bevraging kwamen we meer te weten over de (potentiële) klanten van Julia June. Hoe ervaren ze hun winkelmoment? Welke noden spelen er? Wat vinden ze belangrijk bij het online shoppen? Die info was onze basis om persona’s en customer journeys uit te werken. Zowel bestaande klanten als het nieuwe segment van fashion lovers kwamen aan bod.

JJ analysis

Voor de opmaak van de wireframes deden we een functionele analyse. Welke features zijn op elke pagina nodig om de doelgroepen aan te spreken? Met de uitgekiende wireframes in het achterhoofd ontwierpen de creatievelingen van FFDI zelf het design van de sfeervolle webshop. De look is heel fashionable, met een minimum aan tekst en een maximum aan beelden met wauw-factor 10.

JJ development

Voor de sterke back-end waren wij opnieuw aan zet. De ontwikkeling gebeurde in Magento 2, dé software voor performante webshops. Daarnaast werd Julia Junes ERP-systeem vlot geïntegreerd voor realtime voorraadinfo. Het samenspel van diverse technologieën maakt de shopbeleving zowel online als offline zo aangenaam mogelijk!

Beauty with brains

 — De webshop moest één en al beleving uitstralen. Ideeën werden gechallenged, design en usability werden nauwkeurig in harmonie gebracht met de techniciteit om ook online tot een design statement te komen.

Het resultaat is een cleane look, mits de nodige dynamiek van bewegende beelden. Om de shop te laten spreken, werd geopteerd voor grote beeldblokken en minder voor de hand liggende filters (bovenaan de pagina). Zo krijgt de kledij écht alle aandacht.

Zelfs de navigatie werd om die reden op een atypische manier benaderd. Onder het kleine hamburgericoontje gaat de uiterst eenvoudige navigatie schuil. De Julia June-fan die weet wat ze wil, is zo snel op weg. Wie toch eerst wat inspiratie wil opdoen, kan dat via de uitgelichte ‘edits’. In de toekomst wordt nog een size fitter toegevoegd die via een aantal vragen de ideale maat bepaalt. Zo wordt online shoppen bij Julia June een echte totaalbeleving. Fashion statements coming up!

Klaar om samen te ontdekken wat jouw klant wil beleven?

Als end-to-end partner bouwen we samen aan jouw digitaal traject. Geen holle termen, wel een heldere strategie en resultaten om op te high-fiven!