Smart Solutions

 — Smart Solutions startte in 2012 met de outsourcing van arbeiders. Het ambitieuze bedrijf breidde uit en meer dan 10 jaar later werken ze met een driehonderdtal mensen over heel Vlaanderen. Maar de ambities van Smart Solutions blijven groot: het aantal bediendenprofielen in de portefeuille verhogen, de positie in alle provincies verstevigen, de eigen employer branding op punt zetten, … Een nieuwe website was hiervoor broodnodig.

Smart Solutions

Go smart or go home

Tijdens het Indie Café werden de eerste contacten gelegd. Misschien niet geheel toevallig, want bij Smart Solutions houden ze ook van joviale babbels in een ongedwongen sfeer. Daarna volgden diverse strategische meetings. Want een nieuwe website maken doen wij nooit zomaar!

Go smart or go home, een uitspraak van Smart Solutions die ook perfect bij ons traject past. Want wat is een nieuwe website zonder slimme inzichten en duidelijke doelstellingen? Juist, ja. Tijdens de strategische fase bepaalden we persona’s, KPI’s en doelstellingen. De missie? Groeien naar een vijfhonderdtal mensen, het eigen sterke team behouden en de marketing een boost geven.

New website incoming

De nieuwe website maakt het zowel voor werkgevers als werknemers makkelijk om met elkaar in contact te komen. Werkgevers zien in één oogopslag wat Smart Solutions voor hen kan betekenen en welke expertise ze in huis hebben. Voor werknemers is het dan weer heel gemakkelijk om te solliciteren. De heldere opdeling in zes expertisevelden draagt hier absoluut toe bij. De website is opgebouwd in Craft CMS waardoor ook het webmanagement op wieltjes loopt.

Mockup smart solutions mobile
Mockup smart solutions desktop

Haal een expert in huis

Als outsourcingbureau kent Smart Solutions als geen ander de meerwaarde van externe expertise. Ze waren dan ook meteen gewonnen voor een inhousetraject waarbij een Indie-collega één dag per week hun team versterkt. In eerste instantie lag de focus op het invullen van de nieuwe website en het beheren van content voor sociale media, nieuwsbrieven en blogs.

Daarna was het tijd voor de implementatie van een duidelijk performance plan. Hoe kunnen we helpen om de KPI’s te behalen? Op welke manieren kunnen we de groei bevorderen? We creëren daartoe diverse Googlecampagnes, volgen op en sturen bij. Maar ook offline dragen we ons steentje bij. We denken bijvoorbeeld mee over manieren om gegevens te verzamelen op een beurs. Al die leads worden doorgegeven aan het salesteam en zo gaat de bal aan het rollen voor Smart Solutions. Slim gezien!

Een samenwerking die werkt.

Als end-to-end partner bouwen we samen aan jouw digitaal traject. Geen holle termen, wel een heldere strategie en resultaten om op te high-fiven!