Page 1 Created with Sketch. Alle cases
Product Information Management , Design , Data Analytics & dashboarding , E-commerce , Integraties , Performance Marketing

New Paris Londres

Performance marketing vertrekt vanuit een glasheldere strategie

Omnichannel marketing écht waarmaken.

In het familiale fashion-bedrijf New Paris Londres schuilt meer dan 110 jaar ervaring in retail. Vanuit deze ervaring en expertise kan de consument er terecht voor een mooie collectie eigentijdse schoenen en accessoires. Bij New Paris Londres kan je op eenvoudige wijze schoenen kopen. Dit zowel online als offline in een van de 13 winkels.

 

Consumentenverwachtingen dwongen ook New Paris Londres het digitale pad te bewandelen. Daar werd antwoord op geboden met een eigen webshop. Deze webshop rendeerde onvoldoende. New Paris Londres ging dan ook op zoek naar een geschikte partner om vanuit een omnichannel-denken de onlineomgeving performanter te maken. Een klus voor Indie Group. Of om in de sfeer te blijven: wie het schoentje past trekke het aan.

Wie het schoentje past, trekke het aan.

 

%
 
Omzet stijging 17-18

 

%
 
Meer bestellingen

 

%
 
Meer conversies

Ons traject

Digitale marketing performanter maken is meer dan ad hocoptimalisaties voorstellen op basis van de webstatistieken. Is het strategisch fundament wel juist gelegd? Communiceren we wel perfect op maat van onze doelgroep?  

 

Reculer pour mieux sauter - personae & journeys

 

Performante digitale marketing is enkel mogelijk wanneer dat vertrekt vanuit het juiste fundament: de digitale marketingstrategie. Om vanuit een strategisch sterke basis te communiceren werd het nodige onderzoek gedaan. We dompelen ons helemaal onder in de leefwereld van de klanten. Welke persona’s vallen te onderscheiden? Welke persona’s leggen welke klantreis af? En wat zijn daarbij de noden, wensen en verwachtingen in de diverse stadia van hun reis? Indie Group organiseerde hiertoe een offline- en onlinebevraging van klanten en medewerkers om de webshop op hun wensen en verwachtingen af te stemmen. Uit die bevraging konden we leren dat er niet zoiets is als “de klant”. Er zijn diverse types klanten - of persona’s. Deze werden vervolgens diepgaand beschreven. Doelstelling? Gerichter en relevanter de klant benaderen. Met een hogere conversie tot gevolg. En dus een performantere webshop.

 

Een webshop die rekening houdt met de wensen van de persona’s.

 

Vanuit ons onderzoek werd duidelijk dat er enkele optimalisaties aan de webshop mogelijk waren. Hierdoor konden we beter inspelen op de noden van de klanten. We tekenden de vernieuwde structuur van de website uit, gaven het een passend design mee en definieerden de nodige meetpunten om constant verbeteringen te kunnen doorvoeren op basis van cijfers.

 

Communicatie op maat van persona’s.

 

Een vernieuwde webshop is natuurlijk niet veel waard zonder bezoekers. Om het aantal bezoekers en de conversie te verhogen werden onlinemarketingcampagnes uitgetekend. Opnieuw slaagden we erin vanuit de persona’s de communicatie-uitingen te ontwikkelen. Indie Group nam zowel het online adverteren als organische content voor zijn rekening.

“We hebben Indie Group gevolgd in hun advies om even een stap terug te zetten en de strategische basis scherp te stellen. Dat legt ons geen windeieren. Zowel onze webshop als onze communicatie zijn daardoor nu veel performanter.”

-Véronique Denys, CEO New Paris Londres.

 

Digitale marketing performanter maken is meer dan ad hoc optimalisaties voorstellen op basis van de web statistieken. De komende jaren zal het belevingsplatform en de fysieke winkels verder naar elkaar toegroeien.

 

Benieuwd naar het resultaat? 

Performance. Punt.

Een vrijblijvend gesprek over jouw digitale strategie?

user

The server is not available!