E-mail automation: Hoe pak je het slim aan?
13 februari 2023 — Marketing

E-mail automation: Hoe pak je het slim aan?

E-mail automation: Hoe pak je het slim aan?

De kracht van e-mailmarketing mag niet onderschat worden! Wanneer we op zoek zijn om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste doelgroep over te brengen, dan kiezen we voor e-mail automation. Vanuit onze expertise vertellen we je er graag meer over in deze blogpost.

  1. Omni-channel fysiek vs. online
    Na een aankoop van een product in de winkel, krijg je jouw rekening of factuur via e-mail toegestuurd.
    Een fysieke klant krijgt na aankoop van zijn product extra info over zijn aankoop doorgestuurd.
  2. Loyalty
    Overzicht van jouw gespaarde punten na een aankoop.
    Exclusieve toegang tot kortingen, events, beurzen en lanceringen van nieuwe productlijnen.
    Op verjaardagen krijgen contacten een kortingscode toegestuurd.
    Loyalty ‘gifts’ - Denk maar aan e-mails die Spotify’s ‘Wrapped’ en ‘Fans First’ aankondigen. Hier wordt je beloond met een jaaroverzicht voor het streamen van muziek via Spotify of pre-sales voor een nabij concert van een artiest die je volgt.
  3. After-sales service
    Tips & tricks i.v.m. het onderhoud van jouw aankoop.
    Cross-sell en/of upsell van gerelateerde producten.
    Wanneer jouw product bij aankoop niet leverbaar was; updates i.v.m. levertermijn, back in stock, etc.
  4. Onboarding nieuwe subscribers of klanten
    Nieuwe subscribers krijgen na de inschrijven op de nieuwsbrief een paar geautomatiseerde ‘welkom e-mails’ waar extra weetjes, productlijnen, … over het merk of de organisatie in de kijker geplaatst worden. Eventueel met een actie, uitnodiging of kortingscode bij.
    Klanten krijgen een paar geautomatiseerde mails met uitleg bij de lancering van een nieuwe productlijn of nieuwe feature binnen het klantaccount.

Samen jouw digitale business laten groeien?

Kom langs voor een vrijblijvend gesprek over jouw digitale marketing.