10 stappen tot de ultieme customer experience
Klantbeleving als kern van digitale transformatie.
Customer Experience (CX, oftewel klantervaring - klantbeleving), het lijkt wel de ‘holy grail’ van de marketeer. En terecht! Echte ‘waarde’ in het hoofd van de klanten is immers vooral gebaseerd op hun ervaring ... en dat omvat aardig wat.
Het treffende is, hoe meer technologie onze wereld doordringt, des te duidelijker de menselijke beleving komt te staan. Klantbeleving is met andere woorden de kern van digitale transformatie geworden.
Realiseer dit zelf eenvoudig voor jouw organisatie a.d.h.v. ons 10-stappen plan. Implementeer ze binnen jouw organisatie om het niveau van klantervaring zo hoog mogelijk te houden.

10 stappen tot de ultieme klantbeleving
1. Analyseer je markt, je klanten, de mensen
2. Breng je organisatie volledig in kaart*
3. Breng je huidige Tech landschap in kaart
- technologisch ecosysteem
- technisch-functionele analyses
- master data plan
4. Leg de analyses van de diverse diagrammen op elkaar en vind de creatieve verbanden
5. Expliciteer je visie en strategie
- business strategie
- digital business strategie
- conceptualiseer de nodige oplossingen vanuit een service denken
- business performance
6. Bepaal een roadmap om die visie te realiseren*
7. Plan je stappen
8. Meet je successen en eventuele mislukking/falen
9. Deel die successen en ervaring in je organisatie
10. Vanaf hier kan je terug naar punt 1