10 stappen tot de ultieme customer experience
10 december 2019 — Marketing

10 stappen tot de ultieme customer experience

10 stappen tot de ultieme customer experience

Klantbeleving als kern van digitale transformatie.

Customer Experience (CX, oftewel klantervaring - klantbeleving), het lijkt wel de ‘holy grail’ van de marketeer. En terecht! Echte ‘waarde’ in het hoofd van de klanten is immers vooral gebaseerd op hun ervaring ... en dat omvat aardig wat.

Het treffende is, hoe meer technologie onze wereld doordringt, des te duidelijker de menselijke beleving komt te staan. Klantbeleving is met andere woorden de kern van digitale transformatie geworden.

Realiseer dit zelf eenvoudig voor jouw organisatie a.d.h.v. ons 10-stappen plan. Implementeer ze binnen jouw organisatie om het niveau van klantervaring zo hoog mogelijk te houden.

10 stappen tot de ultieme klantbeleving

  1. Analyseer je markt, je klanten, de mensen
  2. Breng je organisatie volledig in kaart*
  3. Breng je huidige Tech landschap in kaart
    technologisch ecosysteem
    technisch-functionele analyses
    master data plan
  4. Leg de analyses van de diverse diagrammen op elkaar en vind de creatieve verbanden
  5. Expliciteer je visie en strategie
    business strategie
    digital business strategie
    conceptualiseer de nodige oplossingen vanuit een service denken
    business performance
  6. Bepaal een roadmap om die visie te realiseren*
  7. Plan je stappen
  8. Meet je successen en eventuele mislukking/falen
  9. Deel die successen en ervaring in je organisatie
  10. Vanaf hier kan je terug naar punt 1

Kom eens koffie drinken

Vraag een vrijblijvend gesprek aan en kom meer te weten over onze aanpak.