De uitdaging van datagedreven werken:
03 februari 2020 — Marketing

De uitdaging van datagedreven werken:

De uitdaging van datagedreven werken:

De twee gezichten van de klantreis.

De keerzijde van de medaille

Je kan natuurlijk je klanten perfect begrijpen en hen op hun wenken bedienen. Maar zelf als bedrijf wel op de rand van de afgrond komen te staan. Kijk maar naar Zalando of Bol.com. Populair bij de klanten? Ja. Winstgevende activiteit? Neen. Zo zie je maar. Het gaat er om beiden te verbinden. En daar dient nu net een data management platform voor.

Een DMP lost het probleem van de twee gezichten van de klantreis op. Tevens is het de perfecte eerste stap naar het implementeren van automation in jouw organisatie.

De twee gezichten van de klantreis

De klantreis heeft twee gezichten. Wat de klant ervaart en wat de zaakvoerder ervaart. In zijn meest simplistische vorm willen beiden hetzelfde bereiken: het vervullen van een taak, enkel met een andere motivatie. Dat betekent ook dat de twee werelden elkaar moeten vinden.

Er moet gestreefd worden naar een zo vlekkeloos parcours tot het verkrijgen van al dan niet specifieke informatie, een aankoop vervolledigen van een product of service of makkelijk een actie opnieuw uit te voeren. Zo kan het aanvragen van verdere informatie een doel zijn (vb: kan ik nu eigenlijk een elektrische laadpaal thuis plaatsen met de aansluiting die ik heb?) of een eerder simplistische herbestelling (vb: een nieuwe vulling voor jouw favoriete Rituals parfum verstuiver).

Cover 2gezichten

Lees alles over de twee gezichten van de klantreis, download hier het volledige E-book!