Het data management platform
03 februari 2020 — Marketing

Het data management platform

Het data management platform

als motor voor datagedreven marketing.

Wat doet een DMP?

Kort door de bocht gesproken gaat het bij datagedreven marketing om alle data die relevant zijn om de klant centraal te stellen te gebruiken. Dit gaat van interne tot externe data, van gestructureerde tot ongestructureerde data.

Het spreekt voor zich dat de organisatie zich hier dan ook moet op aanpassen en de technologische keuzes niet kunnen uitblijven om de klantreis beter te maken. Zonder fundering kan een huis ook niet blijven staan.

DMP als oplossing.

De verschillende datastromen zijn afzonderlijk weinig waard. Ze zijn samen meer waard door deze samen te brengen en deze te gebruiken om acties (momentum gedreven technologisch assistentie) te genereren. Absoluut nodig om de klantreis zo aangenaam mogelijk te maken.

Moet je alles aan elkaar verbinden? Tuurlijk niet.

Heb je wel een minimum aantal connectoren tussen de verschillende systemen nodig? Ja.

Breng de verschillende datastromen in kaart en bekijk wat je mist om de nodige jobs to be done en interacties, direct en indirect, te kunnen aanbieden.

360 aanpak

Download nu het volledige E-book en breng morgen de datastromen van jouw organisatie in kaart!