Alle berichten
Artikel

B2B E-commerce betekent eigenlijk een totaal digitaal business platform

Het is duidelijk dat een lineair overtuigingsproces de digitale transformatie niet doorstaat. Maar dat is ook zo voor het verkoopproces. De zaken als een zogenaamde funnel voorstellen, is de waarheid oneer aandoen. Hetzelfde geldt voor het simplificerend voorstellen van de B2B sales transformatie als een switch naar B2B e-commerce.

Het circulaire karakter van het B2B aankoopproces brengt enkele gevolgen met zich mee. Enerzijds moeten we dus weg van het klassieke funnel-denken. Anderzijds moet er anders gedacht worden over B2B aankopen en moet dit veel breder worden opgevat dan louter online aankopen. Het voorafgaand overtuigen, leads genereren en de opvolging na verkoop maken integraal deel uit van de klantenervaring en dus het aankoopproces.


Jobs-robbert

Performance. Punt.

Benieuwd hoe we jouw bedrijf of organisatie naar nieuwe online hoogten kunnen stuwen? Wij ook! Geen holle woorden of onbegrijpelijk jargon, maar een gesprek over de essentie. Ook dat is performance.

Koffie drinken?