Alle berichten
Artikel

Interview met WALL MANIA MADNESS

Wall Mania is de verzamelnaam voor de trendy collectie muurstickers van de Belgische verfproducent BOSS paints. Tot voor kort was het uitgebreide assortiment alleen te bewonderen in de betere decoratiezaak of via het eigen netwerk van Colora winkels. De meeste klanten wisten dus pas van het bestaan van de stickers wanneer ze een winkel binnenstapten. BOSS paints wil het omgekeerde effect creëren: dat klanten winkels bezoeken omdat ze ergens de Wall Mania muurstickers gezien hebben, en dat je die daar kan krijgen. Wall Mania is een must-have, een love-brand! Dus niet zomaar een accessoire in de winkel. Om dat effect te creëren is het online aanbieden van het assortiment een belangrijke stap.

Wall Mania Madness

Hoe is het concept 'Wall Mania' tot stand gekomen?

Het assortiment muurstickers is op zich niet nieuw binnen BOSS paints. We werkten vroeger samen met een externe leverancier en verkochten muurstickers onder zijn merknaam. We hadden echter nood om zelf input te kunnen geven, voornamelijk op het gebied van vernieuwing en uitbreiding van het assortiment. Bijvoorbeeld muurstickers die mee zijn met trends, inspelend op de actualiteit, enz. We hebben het stickerproces onder de loep genomen en hebben daarna beslist dat we, mits de investering in enkele nieuwe machines, zelf stickers konden samenstellen en produceren. Eerst zijn we van start gegaan met een assortiment dieren. Al snel werd dit uitgebreid met sport, quotes, sprookjesfiguren en veel meer. Op vandaag hebben we zo’n 450 stickers in ons assortiment. En in de wishlist staan nog heel wat nieuwe thema’s te wachten. Muurstickers kan je écht eindeloooooooos uitbreiden. Je vindt overal inspiratie om nieuwe muurstickers te maken."

Keuze voor een partner

Waarom hebben jullie een partner gecontacteerd om jullie webshop te laten bouwen?

"Als eerder marketing-gerichte mensen zijn we zelf niet zo handig als het om IT-zaken gaat :-)."

Waarom hebben jullie voor Indie Group gekozen?

"Dit project is niet de eerste samenwerking tussen Indie Group en BOSS paints. De interne mond-aan-mond reclame is hier dus het juiste antwoord."

Drempel tot aankoop verlagen

Uit onderzoek blijkt dat 77 % van de Belgen online producten zoekt, maar ze effectief offline koopt. Consumenten willen producten vaak nog even in werkelijkheid zien, aanraken of passen. Dit is uiteraard zeer afhankelijk van het type product. Het fenomeen is vooral populair bij kleding en schoenen.

Ook bij het aankopen van muurstickers kunnen consumenten met verschillende vragen worstelen die een drempel vormen om tot een aankoop over te gaan. Een van de vragen die consumenten het meest doet twijfelen is of de muursticker al dan niet zal passen op hun muur. Het was belangrijk hier een antwoord op te bieden.

Bekendheid en afzetmarkt vergroten

Het lanceren van de Wall Mania webshop heeft ervoor gezorgd dat de beleving en tone-of-voice van Wall Mania nu ook online wordt uitgestraald. Dit biedt heel wat mogelijkheden om het merk nog verder te positioneren als een must-have, love-brand. Zo kunnen we het doel om het effect te creëren dat mensen zelf achter de muurstickers vragen bereiken.

De andere voordelen en de ervaring van BOSS paints met onze samenwerking kan Saskia Despiere van BOSS paints het best zelf toelichten.

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Indie Group?

"They are maniacs in IT as we are maniacs in interior :-)."