Alle berichten
Artikel

Interview met WALL MANIA MADNESS

Wall Mania is de verzamelnaam voor de trendy collectie muurstickers van de Belgische verfproducent BOSS paints. Tot voor kort was het uitgebreide assortiment alleen te bewonderen in de betere decoratiezaak of via het eigen netwerk van Colora winkels. De meeste klanten wisten dus pas van het bestaan van de stickers wanneer ze een winkel binnenstapten. BOSS paints wil het omgekeerde effect creëren: dat klanten winkels bezoeken omdat ze ergens de Wall Mania muurstickers gezien hebben, en dat je die daar kan krijgen. Wall Mania is een must-have, een love-brand! Dus niet zomaar een accessoire in de winkel. Om dat effect te creëren is het online aanbieden van het assortiment een belangrijke stap.

Wall Mania Madness

Keuze voor een partner

Drempel tot aankoop verlagen

Uit onderzoek blijkt dat 77 % van de Belgen online producten zoekt, maar ze effectief offline koopt. Consumenten willen producten vaak nog even in werkelijkheid zien, aanraken of passen. Dit is uiteraard zeer afhankelijk van het type product. Het fenomeen is vooral populair bij kleding en schoenen.

Ook bij het aankopen van muurstickers kunnen consumenten met verschillende vragen worstelen die een drempel vormen om tot een aankoop over te gaan. Een van de vragen die consumenten het meest doet twijfelen is of de muursticker al dan niet zal passen op hun muur. Het was belangrijk hier een antwoord op te bieden.

Bekendheid en afzetmarkt vergroten

Het lanceren van de Wall Mania webshop heeft ervoor gezorgd dat de beleving en tone-of-voice van Wall Mania nu ook online wordt uitgestraald. Dit biedt heel wat mogelijkheden om het merk nog verder te positioneren als een must-have, love-brand. Zo kunnen we het doel om het effect te creëren dat mensen zelf achter de muurstickers vragen bereiken.

De andere voordelen en de ervaring van BOSS paints met onze samenwerking kan Saskia Despiere van BOSS paints het best zelf toelichten.

We waren trots samen met het team van BOSS paints dat aan de Wall Mania webshop heeft meegewerkt te kunnen klinken op de lancering van de webshop. We kijken er naar uit om ook in de toekomst samen online plannen uit te werken en uitdagingen aan te gaan.