Alle berichten
Artikel

Hoe laat ik mijn customer service vlotter verlopen? Zo deed CID LINES het!

Spendeert je customer service te veel kostbare tijd aan het beantwoorden van identieke vragen, gesteld door je verdelers of je klanten? Verspreiden je distributeurs informatie die niet up-to-date of niet consistent is? Lees hier hoe CID LINES, internationale speler op vlak van hygiëneoplossingen voor de landbouw-, voedselverwerkende en transportsector, dankzij een digitale distributorzone: Een veel efficiëntere en klantvriendelijkere customer service bekomt; De foutenmarge en inconsistentie bij het verspreiden van informatie sterk vermindert; En van heel wat andere voordelen geniet.

Verhogen van efficiëntie

Ook CID LINES had te maken met dit gebrek aan efficiëntie bij het delen van content met hun distributeurs, verspreid over meer dan 96 landen. Om hun klanten nog beter van dienst te zijn, opteerden zij daarom voor een afgeschermde distributorzone naast hun corporate website. Elke klant heeft een persoonlijk account voor deze distributorzone, waar hij alle informatie over hygiëneoplossingen voor veterinair gebruik en de voedingsindustrie gecentraliseerd kan terugvinden. Zo vindt een verdeler in het trainingscenter onder andere productbrochures, video’s en alle informatie over verschillende hygiëneprotocollen om aandoeningen bij dieren te vermijden en te bestrijden.

Verminderen van inconsistentie

Verzamelen van waardevolle inzichten

Personalisatie van je service

Het persoonlijk afstemmen van je dienstverlening op je doelgroepen wordt steeds belangrijker. Zoals in dit artikel wordt beschreven, groeit ook binnen B2B de verwachting om de nodige informatie digitaal te kunnen raadplegen, op eender welke locatie of tijdstip. Stakeholders willen steeds sneller antwoord op hun vragen en rekenen op een eenvoudige toegang tot de informatie die zij nodig hebben om de eindconsument optimaal te bedienen.

In het geval van CID LINES zijn documenten met de technische informatie van de producten zeer belangrijk voor de klant. Eindklanten vragen deze gegevens doorgaans aan hun verdeler. De verdeler in kwestie kan de informatie vervolgens snel uit de distributorzone halen. De lijst aan gegevens is namelijk voor elke distributeur gepersonaliseerd op basis van de producten die hij reeds heeft aangekocht bij CID LINES.

Het digitaliseren van je customer service bezorgt je dus:

Shutterstock_477140941

Het digitaliseren van je customer service bezorgt je dus:

✔️ Aanzienlijke tijdswinst en efficiëntie

✔️ Centralisatie, uniformiteit en gebruiksgemak van informatie

✔️ Sterke klantenbinding dankzij doorgedreven personalisatie