Haal alles uit Matexpo: van voorbereiding tot follow-up

 — De vakbeurs voor bouwmaterieel, viert haar 40ste editie in Kortrijk Xpo! 

Deze bouwbeurs krijgt zoals elk jaar heel wat volk over de vloer, vooral professionals uit de bouwsector en industrie. Maar hoe maximaliseer je nu het aantal opgeschreven leads en de kwaliteit ervan?

Met deze 3 tips haal je alles uit je leadopvolging na de Matexpo beurs:

Matexpo artikel afbeelding header

TIP 1: Een goede voorbereiding...

Bezoekers in 2023 doen heel wat onderzoek vooraleer ze de beurs bezoeken en weten vaak ook al voor wat en wie ze aanwezig zijn. Is je website up-to-date? 

Kan de bezoeker op je website terugvinden dat je aanwezig zal zijn op de beurs? Dit kan makkelijk toegevoegd worden via een blog, pop-up of een landingspagina die meer te vertellen heeft over de beurs en wat jullie er precies doen.

Meten is weten! Door het verzamelen van data op je website zie je hoeveel interesse er effectief is. Het gedrag van de bezoekers, de interactie met CTA’s en de betrokkenheidsduur zijn belangrijke factoren om in de gaten te houden. 

Als extraatje kan je de bezoekers ook de kans geven om zich in te schrijven voor de beurs. Of nog beter: een 1-op-1 afspraak boeken tijdens de beurs. Geen inzicht in deze cijfers? Geef je webbouwer een belletje. Die weet zeker wat gedaan om je deze inzichten te bezorgen!

TIP 2: Wees top of mind bij de Matexpo bezoekers

Dit kan je makkelijk doen aan de hand van een online campagne op sociale media naar een breed of geselecteerd publiek.

Doe aan targeting en retargeting. Stel een campagne op met als doelgroep; "interesses van mensen die naar de Matexpo beurs komen". Is er een bekend merk die hen interesseert? Zijn ze actief in een specifieke regio? Zo verhoog je het verkeer naar je website en kan je deze bezoekers markeren als potentieel geïnteresseerd. Grote kans dat dit artikel je op deze manier bereikt heeft!

Zonder gerichte call to action blijft die groep bezoekers uiteraard anoniem. En als onderneming wens je zaken te doen met de juiste mensen. Een klein duwtje in de rug door middel van een activerende campagne kan ze in de juiste richting helpen. 

Door de doelgroep van de campagne op te maken aan de hand van de adressen die je verzamelde op de beurs retarget je hen nog eens om ervoor te zorgen dat ze de website gaan bezoeken.

Hoe zit zo'n campagne in elkaar?

Fase 1: Bouw een doelgroep op
- Stel een doelgroep samen op basis van locatie (Oost-Vlaanderen), industrie (bouw), functie (aankoper) of een gemeenschappelijk interesse "Scania Belgium"
- Deze doelgroep mag een relatief breed publiek aanspreken

Fase 2A: Remarketing
- Na een bepaalde termijn heb je voldoende verkeer om aan remarketing te doen
- Tijd voor advertenties met gerichte content om de eerder geïnteresseerde leads nogmaals naar jouw website te sturen

Fase 2B: Retargeting
- Het grote voordeel van een beursstand is dat je met je leads in persoonlijk contact staat
- Vraag hun contactgegevens via een formulier of de QR scanning app die tegenwoordig vaak door de beurs zelf aangeboden wordt
- Linkedin is een mooi kanaal om jouw lijst met bedrijfs- of persoonsnamen in te zetten voor een gerichte campagne

TIP 3: E-mail automatisatie als superwapen

Wanneer mensen hun gegevens achter laten, hebben ze voldoende interesse om commerciële informatie naartoe te sturen. Zorg ervoor dat jouw follow-up mail reeds klaar staat voor de beurs begint. Dat is slimme e-mail marketing! 

Veel te vertellen? Maak gebruik van e-mail automation. Door middel van een automation flow kan je verschillende boodschappen overbrengen aan de juiste doelgroep met de perfecte timing en voorwaarden. Een mail met 5 verschillende boodschappen? Splits die op in 5 verschillende mailtjes en verspreid ze in de tijd. Zo krijgt elke boodschap de aandacht die het verdient en blijf jij bij jouw leads langer top of mind.

Kan je nog wat hulp gebruiken bij de voorbereiding of nasleep van de beurs?
Geef ons een seintje en we zitten met plezier samen om van jouw leads, klanten te maken!

AF Fotografie AFF 9382 1