Marisan | Indie Group
Alle cases
  • E-commerce

Marisan

Online marketing in een persoonlijk jasje

76720878 2502181460018817 8363643635735986176 n

Online aanwezigheid, offline verpakt

Door de jaren heen bouwde Marisan een mooie klantenportefeuille uit. Hun succes kwam er vooral door hun persoonlijke benadering, want de website miste zijn doel. Er kwamen weinig bezoekers en wie de weg wel vond, zag de bomen niet meer door het bos aan informatie.

Zaakvoerder Sven wou met de nieuwe website vindbaar zijn voor nieuwe klanten én duidelijk weergeven waarvoor ze allemaal terecht kunnen bij Marisan. Ook bestaande klanten moesten een beter zicht krijgen op het assortiment. Een kolfje naar de hand van Indie Group! Tegelijk was het onze uitdaging om te tonen dat online niet per se gelijk staat met onpersoonlijk.

Ons traject

1. Wie zijn de klanten?

Het klantenbestand van Marisan is heel uiteenlopend. Ze leveren verpakkingsmaterialen aan de macro-industrie, maar evengoed aan de retail- en e-commerce sector. Staat genoteerd, maar wij zouden Indie Group niet zijn als we niet wat dieper zouden graven. Om te weten wat klanten echt belangrijk vinden, moeten we ze natuurlijk door en door kennen. We deden een bevraging bij de bestaande klanten en gebruikten deze outcome als basis voor de journeys, persona’s en wireframes.

2. Tweeledig platform

Het online platform kreeg vorm. Enerzijds kwamen er duidelijke product- en referentie pagina's die tonen wat Marisan voor een bedrijf kan doen, anderzijds kwam er een dashboard voor de huidige klanten. Door de link met het ERP-systeem kunnen klanten in deze tool makkelijk hun voorraden checken, vroegere bestellingen raadplegen, … Een service die de flow tussen Marisan en het vaste cliënteel alleen kan verbeteren!

3. Marketingstrategie

De website stond er: verpakking mét inhoud. In het online marketingplan namen we verschillende mogelijkheden op om bedrijven te triggeren om het nieuwe Marisan-platform te bezoeken.

Bestaande klanten werden via een mail flow op de hoogte gesteld van de mogelijkheden die het dashboard hen biedt. Prospects werden aangesproken via search campagnes, gericht op heel specifieke zoektermen binnen bepaalde niches. De campagnes werden constant gefinetuned om de beoogde doelgroepen nog beter te bereiken.

AF C9921 2

Even verder denken?

De eerste brug kan je vandaag al beginnen bouwen.

Kom eens praten.