Alle cases
  • Website Development
  • E-commerce
  • UX design

Baunat

BAUNAT: Business Model Innovatie in de diamantsector zorgt voor globale groei.

Say it with BAUNAT
Increase-in-revenue 2x 63% toename bezoekers
Conversion-rate 2x 41% stijging conversieratio
Positive_1 2x 2x returning shoppers
Baunat case

Diamonds are forever. Web designs are not.

Het was duidelijk. Baunat was een ruwe diamant. Een diamant die nog geslepen diende te worden. Want diamanten kunnen dan wel meegaan tot in de eeuwigheid, voor webdesign geldt dat allerminst.

Sinds zijn ontstaan en duidelijk omnichannel-verhaal, waarin ‘digitaal’ een hoofdrol speelt. Met de globale groei ging ook een verdere ontwikkeling gepaard van evolutie van convenience e-commerce speler naar een premium brand. De website ging dan ook telkens mee met de ontwikkeling van het merk. De website, en het design, werden als het ware constant gerenoveerd. Dat lukt voor een zekere tijd. Op een bepaald moment moet je stoppen met renoveren en een nieuw huis bouwen.

Het slijpen en polijsten van een ruwe diamant.

CMS op maat van de disruptor met globale ambities

Baunat was van bij aanvang een ambitieuze organisatie. Gepokt en gemazeld in de industrie zagen de oprichters echt kansen om met een vernieuwend business model de wereld te veroveren.

Google partneren rond AMP voor betere mobiele beleving

AMP is een open framework dat er speciaal toe ontworpen is om met bestaande web technologie kleine en snelle webpagina’s te maken. AMP documenten zijn ontwikkeld in "AMP HTML", een open framework speciaal ontworpen met bestaande webtechnologie voor het ontwikkelen van kleine en snelle webpagina's.

Redesign en front-end op, iteratieve no-nonsense manier

Om deze structurele wijzigingen in de informatiearchitectuur - en dus ook conversiepaden - te implementeren werden door Baunat zelf zogenaamde wireframes gemaakt. Een nieuw grondplan van hoe de interface van de website er moest uitzien. Wireframes gaan niet verder dan een structurele schets. Vergelijk het met een grondplan van je woning door een architect. Dat zijn ook nog geen visuele 3D-renders van gevels bvb..

Deze wireframes werden door Indie Group kritisch opgevat. Vanuit onze expertise gaven we nog enkele suggesties ter verbetering mee. Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken. Zolang je het niet “live” in de markt test, ben je maar wat filosofisch bezig.

Home page screen1 1 jpg 1

“Marketing is als een geslepen diamant: er zijn vele facetten aan maar elk facet op zich is niet veel waard. De kracht zit in samen. Dat is ook meteen de reden waarom wij van bij aanvang een omnichannel-verhaal voor ogen hadden. Bricks & Clicks, die werken samen"

Steven Boelens, co-founder Baunat.

Bezoek de webshop