Alle berichten
Artikel

De wereld verandert razendsnel...

...maar de winst zit in de constanten.

Beter inspelen op de golven van verandering?

Lees er alles over, download hier het volledige E-book!

Learn More
It is not possible to future-proof things. Trying to future-proof things will backfire. It presupposes that we know all consequences. We don't. So, we cannot future-proof anything.
(World Economic Forum Annual Meeting report 2019)

De constante goed bedienen is een krachtige strategie in een veranderende wereld.

We gaven het al aan bij de inleiding van dit artikel. Deze wijsheid is al zeer oud, van bij de Griekse geleerden. Met name de bewoording van Heraclitus heeft de tand des tijds overleeft. Veeleer dan zijn quote te hernemen, delen we graag de moderne versie in de woorden van Max Jadot, CEO BNP Paribas Fortis.

Maak ook uw bedrijf future-ready.

Download hier het volledige E-book!

Download

Om je constante te vinden moet je continu op de klant noden onderzoeken. Zo hou je een vinger aan de pols. En weet je waar je moet veranderen en waar net niet. Dat hoeft overigens niet zeer complex te zijn. Met onderstaande vragen, geraak je al goed op weg:

  • welke problemen proberen klanten op te lossen met onze klanten en diensten?
  • welke aspecten van je producten en diensten appreciëren klanten het meest?
  • wat frustreert de klanten?
  • waar willen je klanten meer en minder van?

Jeff Bezos geeft uiteraard ook zelf het antwoord op zijn vragen. En dat dan inderdaad specifiek voor de retail industrie. In het geval van Amazon zijn er drie constanten bij de klanten / mensen waar te nemen:

  1. Mensen willen veel keuze
  2. Mensen willen lage prijzen
  3. Mensen willen snelle levering.

Deze zaken gaan nooit veranderen. Dit zijn de drie constanten van Amazon.

Wat zijn jouw strategische constanten?

Wil je te weten komen wat de constanten van jouw bedrijf zijn?

Download dan hier het volledige E-book!

Download