Video: cruciaal voor digitale klantbeleving.
02 december 2019 — Marketing

Video: cruciaal voor digitale klantbeleving.

Video: cruciaal voor digitale klantbeleving.

Storytelling en video inzetten om klantbeleving te creëren.

De festivalbeleving als verhaalconcept voor video content

Wanneer het op klantbeleving, of customer experience, aankomt kijken wij graag naar Tomorrowland. Tomorrowland is voor ons een uitstekend voorbeeld van hoe je dé ultieme customer experience biedt. Het inspireerde ons dan ook om de analogie verder door te trekken tussen klantbeleving en Tomorrowland. Ons doel? Een handleiding voor de ultieme klantbeleving ontwikkelen.

“Maakt daar maar een promofilmpje van, want dat is ook Tomorrowland”, riepen de collega’s in koor ons toe. Akkoord. Maar gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Gelukkig weten we intussen ook van wanten op niveau van video. En dan met name van een concept over een scenario naar een storyboard toe is ons niet langer meer vreemd. Met dank aan onze klanten met hun content marketing vragen en hun terechte ruk naar video als content type.

Van verhaalconcept naar een storyboard.

Het concept moest de brug maken tussen onze definitie van Customer Experience en Tomorrowland. Tot zover het verhaalconcept voor het filmpje.

Hoe maak je dit concreet? Dat is storytelling. Hoe maak je hier een verhaal van? In dit geval kreeg het verhaal vorm onder de storytelling techniek van analogie. We kozen ervoor om de diverse podia van Tomorrowland te linken aan een aspect van Customer Experience uit onze definitie. We probeerden daarbij de podianamen als inspiratie te gebruiken voor de elementen die in het e-book aan bod kwamen. En we wilden duidelijk maken dat klanten de kern van de zaak vormen. Altijd. Daarom staan ze ook terecht op het hoofdpodium, the main stage.

Leuk enzo é zo’n scenario en storyboard en al. Maar ik kan geen video editing. Dus heb ik nog altijd alleen gebakken lucht.

Geen angstzweet. We zijn 2023. Er zijn vandaag de dag genoeg tools om zonder videograaf te zijn een netjes gemonteerde videoboodschap te maken. We deden het eens bij wijze van experiment met animoto. Wat ons betreft een uitstekende tool. Go check yourself op animoto.com want wij gaan hier niet de zoveelste “marketingtool bespreking” blogpost van maken. Daar zijn al pagina’s genoeg aan gewijd op het wereldwijde web.


Je kan er weliswaar ook voor kiezen je video te “vlogstylen” en dus met je smoel op voor de camera je praatje doen. Wie weet hoe het pakt op “smoelenboek”. Dat is een ander verhaal. En misschien wel voer voor een andere blogpost.

Kom eens koffie drinken

Vraag een vrijblijvend gesprek aan en kom meer te weten over onze aanpak.