Wij zijn trotse HubSpot Gold Partner!

HubSpot voor inbound marketing
05 november 2024 — Marketing

HubSpot voor inbound marketing

HubSpot voor inbound marketing

HubSpot is een absolute referentie op vlak van inbound marketing. Om die term te begrijpen, kunnen we misschien het gemakkelijkst starten bij zijn tegenhanger: outbound marketing.

Outbound marketing

Outbound marketing

‘Outbound marketing’ is het type marketing dat we meestal als storend of onaangenaam ervaren. Het bedrijf of organisatie pusht zijn boodschap tot bij zijn doelgroep of het grote publiek, zonder dat die daarom gevraagd hebben. Denk daarbij aan telefoontjes (cold calling), cold mailing, direct mail tot zelfs spamming. Minder intrusief maar daarom niet subtieler zijn bijvoorbeeld billboards of sponsoring op evenementen.

Inbound marketing

Inbound marketing

Inbound marketing daarentegen is dus subtieler. Via hoogwaardige digitale content probeert een bedrijf of organisatie potentiële klanten aan zich te binden. Het idee is dus dat de potentiële klant een move maakt richting het bedrijf, in plaats van andersom. Door in te spelen op bepaalde behoeften kan je zo een publiek aantrekken dat potentieel geïnteresseerd is in je product of dienst, met een sterkere klantenrelatie en een hogere conversiegraad tot gevolg.

Content is king!

 — Sterke, waardevolle en gerichte digitale content is een bepalende factor in het succes van inbound marketing. Dat kan zowel tekstueel sterke inhoud zijn, geoptimaliseerd voor Google, wanneer men spreekt over ‘SEO’ (Search Engine Optimization).

Maar ook visuele content door het gebruik van goede beelden of foto’s. Met deze vorm van ‘pull-marketing’ positioneer je jezelf als bedrijf op een meer natuurlijke wijze in de customer journey door op het juiste moment met een juiste oplossing naar buiten te komen. Het ‘juiste’ moment is per definitie juist omdat het net de klant is die omwille van zijn zoekgedrag bij jou terechtkomt.

Content is king!

Mogelijk vormen van inbound marketing

 — Blogposts, social media posts, whitepapers, podcasts, video’s, nieuwsartikelen, ...

Denk eraan dat het ene niet beter is dan het andere. Beide technieken, inbound en outbound, werken best als je ze combineert. Als je kwalitatieve blogposts schrijft voor op je website, stuur die dan bijvoorbeeld zeker ook mee in je nieuwsbrieven.

Afspraak maken

 — Met een Gecertifieerd HubSpot Partner ben je zeker dat we aan de strenge vereisten van HubSpot voldoen. Contacteer ons voor een vrijblijvende afspraak of demo.