Het strategietraject bij Indie Group
— Onze strategen volgen deze ontwikkelingen op de voet, en anticiperen op veranderende noden en behoeften van onze klant. Ook dat is onderdeel van ons strategisch traject. Zo ben je zeker dat eenmaal je gestart bent met HubSpot traject, je altijd over een oplossing beschikt die future proof is!
Twee keer meten, één keer snijden
— Een strategische aanpak neemt wat tijd en energie in beslag, maar zorgt voor efficiëntie en werkt kostenbesparend op de lange termijn.
- Analyse van de huidige processen
- Data-analyse en tech stack analyse
- Definiëren van de SMART-doelen
- Persona’s en de buyer’s journey
- Hubspot selectie
1. Analyse van de huidige processen
Wat zijn jullie doelstellingen? Hoe verloopt jullie huidige workflow? Is jullie data op een logische manier gestructureerd? Is de opbouw van campagnes effectief en efficiënt en hoeveel verschillende tools worden voor dit alles gebruikt en vooral niet gebruikt? Op basis van deze en veel meer vragen maken we een eerste grondige doorlichting van jullie algemene bedrijfsprocessen.
2. Data-analyse en tech stack analyse
Na de algemene analyse, duiken we nog wat dieper. Hoe ziet jullie datastructuur er momenteel uit en hoe is alles georganiseerd? Wat kan beter of is misschien door de jaren heen en de (wild)groei aan tools en softwaresystemen zijn efficiëntie en logische structuur verloren?
We brengen de datastructuur en jullie technologiestack in kaart en schrijven op basis daarvan een strategie uit voor een vlekkeloze onboarding van jouw HubSpot portaal met concrete, direct toepasbare oplossingen.
3. Definiëren van de SMART-doelen
Om die oplossingen concreet en direct toepasbaar te maken, hanteren we de SMART-techniek. SMART is een acroniem voor Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden.
We laten je dus niet achter met vage definities of wollige adviezen, maar toetsen de huidige en gewenste situatie meteen af aan de onmiddellijk toepasbare mogelijkheden die HubSpot biedt.
4. Persona’s en de buyer’s journey
Een gericht en concreet beeld hebben van jouw klant is cruciaal. Alleen zo kan je jouw marketing- en salesinspanningen efficiënt voeren, en schiet je niet in het wilde weg. Maar, in 99% van de gevallen is er niet één type klant, maar hebben verschillende types - persona - interesse in wat je aanbiedt.
In de customer/buyer’s journey proberen we de vragen te beantwoorden: “welke stappen nemen ze?” en “hoe kunnen we er relevant op inspelen?”. Via HubSpot kunnen we deze klantreis gedetailleerd in kaart brengen en opvolgen, zodat je op elk moment weet aan welke klantbehoefte je moet voldoen.
5. HubSpot selectie
Nu we na een grondige analyse jouw behoeftes voor ons hebben, kunnen we bepalen welke HubSpot-modules geschikt zijn om jouw organisatie te doen floreren. Want dat is het mooie aan HubSpot, het is geen alles of niets verhaal. Onze experts maken graag de afweging in welke hubs echt meerwaarde voor jou creëren, en welke eerder nice to have zijn. We sommen ze nog even voor je op:
HubSpot implementatie
HubSpot activeren en klaar? Zo simpel is het (helaas) niet. Eerst inventariseren we je huidige processen en systemen, om vervolgens de mogelijke optimalisaties te signaleren.
HubSpot optimalisatie
We analyseren grondig welke bedrijfsprocessen in HubSpot geoptimaliseerd kunnen worden voor jouw businessdoelen.
HubSpot blogs
— Ontdek hoe HubSpot jouw bedrijf kan transformeren
11 voordelen van HubSpot
De sleutel van elke goede relatie is communicatie. In een professionele context, van KMO tot multinational, is dat niet anders...
Lees verderHubSpot voor inbound marketing
HubSpot is een absolute referentie op vlak van inbound marketing. Om die term te begrijpen, kunnen we misschien het gemakkelijkst starten bij zijn tegenhanger: outbound marketing...
Lees verderHubspot vs Odoo
Op zoek naar een CRM-systeem? Twee van de populairste platformen zijn Odoo en HubSpot. Terwijl Odoo bekend staat als een veelzijdig ERP-systeem, biedt HubSpot een uitgebreide suite voor marketing, sales en klantbeheer...
Lees verderIndie Group als HubSpot partner
Met Indie Group als erkende HubSpot Partner slaap je op je twee oren voor de integratie van HubSpot in jouw bedrijf. Dankzij onze expertise en vaardigheden helpen we jou de maximale capaciteiten van deze toonaangevende software ten volle te benutten.
Maak een afspraak
Met een Gecertifieerd HubSpot Partner ben je zeker dat we aan de strenge vereisten die HubSpot vooropstelt om hun software te mogen faciliteren, voldoen.