Wij zijn trotse HubSpot Gold Partner!

11 voordelen van HubSpot

 — De sleutel van elke goede relatie is communicatie. In een professionele context, van KMO tot multinational, is dat niet anders. Op de salesafdeling spreekt men salestaal. Marketeers spreken marketees. Bovendien is de kans groot dat ze die talen allemaal spreken in hun eigen adaptieve CMS-, CRM- of nog andere systemen. Marketing, sales, customer service, R&D … mogen dan op zichzelf staande afdelingen zijn, ze maken allemaal deel uit van eenzelfde ecosysteem.

Laptop analytics

Loopt de communicatie stroef tussen deze diensten onderling, dan heeft dat gevolgen op de werking van het hele bedrijf. Het bedrijf dat erin slaagt deze processen te stroomlijnen, werkt tijds- en kostenefficiënt. Is dat niet wat we allemaal willen?

Net daarin zit de enorme kracht van HubSpot. Marketing- en sales automation én customer service, allemaal gecentraliseerd in één tool.

11 voordelen van HubSpot voor jouw bedrijf:

1. Tijd- en kostenbesparend

Laat ons een kat een kat noemen, deze regel is voor veel bedrijven argument nummer één en twee als het aankomt op het nemen van een beslissing. Dankzij het automatiseren van tijdrovende recurrente taken blijft er meer tijd over voor de kernactiviteiten. En we weten allemaal: time is money.

2. Overweldigend gebruiksvriendelijk

HubSpot is een van de populairste marketing automation tools ter wereld. En niet onterecht. Dat komt onder meer omdat de mogelijkheden enorm zijn, maar niet ten koste van het gebruiksgemak. Zoveel mogelijkheden hebben zou overweldigend kunnen zijn, maar niets is minder waar.

3. Voor elk budget

De prijszetting van HubSpot is in evenwicht, zodat niet alleen grote multinationals maar ook de kleinere KMO’s hier een oplossing in vinden.

4. Meer mogelijkheden met minder tools

Denk er eens over na: hoeveel losse tools en abonnementen worden er momenteel op jullie diensten gebruikt? Voor het genereren van leads? Het automatiseren en monitoren van de customer journey? Het versturen van nieuwsbrieven? Het analyseren van clicks? Het plannen van social posts? Begint het je al te duizelen? Dat alles van één centrale plek kunnen managen, stel je voor!

5. Administratieve vereenvoudiging

Al die tools zijn gekoppeld aan abonnementen die na enige tijd allemaal weer verlengd of aangepast moeten worden. Dat gaat gepaard met goedkeuringen, mailverkeer tussen de departementen van sales en marketing enerzijds en de boekhouding anderzijds. Alleen al daarom zou je overwegen om te snijden in het aantal tools die je gebruikt. Daarnaast heeft ieder systeem eigen logingegevens, beheerders die moeten worden toegevoegd of verwijderd. Geef toe, allemaal administratieve rompslomp die je kunt missen.

6. Diensten zijn beter op elkaar ingespeeld

De toepassingen van HubSpot zijn niet enkel marketing- maar ook sales- én customer servicegericht. Hierdoor ontstaat een sterker alignment tussen die afdelingen onderling met alle positieve gevolgen van dien.

7. Hogere conversie

Wanneer sales en marketing beter samenwerken, stijgt ook de conversiegraad. Met andere woorden, de kans dat een lead ook effectief een klant wordt, neemt gevoelig toe.

8. Hogere klanttevredenheid

Marketing automation is bij HubSpot gepersonaliseerd. Een enorme troef en een noodzaak om betekenisvolle klantenrelaties uit te bouwen. Op elk moment in de customer journey kan er van automatische communicatie overgeschakeld worden naar persoonlijk contact. Dit leidt tot meer tevreden klanten en potentiële ambassadeurs.

9. Snellere onboarding

Wanneer er een nieuwe collega in het team komt en hij of zij slechts één tool onder knie moet krijgen, tegenover een handvol, verloopt de onboarding een pak vlotter. Zo is ‘de nieuwe’ sneller operationeel en het bespaart zijn of haar mentor en medecollega’s ook een pak uren aan opleidingstijd en begeleiding.

10. Stabiele partner

Met meer dan 60.000 professionele klanten wereldwijd ben je met HubSpot zeker van een stabiele partner.

11. Altijd de beste van de klas

HubSpot is een referentie in marketing automation en inbound marketing in het bijzonder. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn in die domeinen, mag je gerust zijn dat je met HubSpot mee bent met de eersten van de klas. Daarom wordt HubSpot ook wel een ‘Thought Leader’ genoemd, wat zoveel betekent als een absolute expert.

Afspraak maken

 — Met een Gecertifieerd HubSpot Partner ben je zeker dat we aan de strenge vereisten van HubSpot voldoen. Contacteer ons voor een vrijblijvende afspraak of demo.