BAUNAT wint ‘Beste Webshop’ op de Becom Awards! 🏆

HubSpot implementatie

 — HubSpot activeren en klaar? Zo simpel is het (helaas) niet. Eerst inventariseren we je huidige processen en systemen, om vervolgens de mogelijke optimalisaties te signaleren.

Wat houdt de implementatie van HubSpot in?

 — Dit zijn de verschillende mogelijke stappen:

  1. Setup en configuratie
  2. Ontwerp en branding
  3. Datamigratie
  4. Workflows opzetten
  5. Contentcreatie
  6. Trainingssessies
  7. Ondersteuning

1. Setup en configuratie

1. Setup en configuratie

In welke CMS is je website gebouwd en waar bewaar je de contacten? Welke systemen gebruik je voor nieuwsbrieven en CRM? Samen maken we een technisch en functioneel ontwerp van jouw bedrijfsunieke tech stack. Vervolgens bepalen we samen welke systemen moeten worden geïntegreerd.

2. Ontwerp en branding

2. Ontwerp en branding

We zetten je op weg zodat je meteen beschikt over geschikte templates, gepersonaliseerde e-mailhandtekeningen etc. Van leadgeneratie formulieren tot planningen, alles wordt consequent toegepast. Die ene collega die al een jaar e-mails uitstuurt met jullie oud logo? Dat is nu voltooid verleden tijd.

3. Datamigratie

3. Datamigratie

Een groot voordeel aan HubSpot is dat alle data afkomstig uit sales, marketing en customer service op één plek terechtkomen. Niet alleen klantgegevens, maar ook resultaten uit social mediacampagnes. Om de data afkomstig uit je huidige softwarepakketten of tools niet te vervuilen of verliezen, is het cruciaal dat de migratie goed wordt uitgevoerd.

4. Workflows opzetten

4. Workflows opzetten

Elke afdeling heeft ook zijn eigen specifieke workflows. Die zetten we graag samen op, in functie van de gewenste bedrijfsdoelen. Die zijn anders voor je marketingafdeling en je customer service. Eenmaal we ons doel duidelijk voor ogen hebben, zetten we de juiste onderdelen klaar, zoals een landingspagina, een bedankingsmail of geautomatiseerde mails … Tot slot selecteren we het type workflow dat het beste aansluit bij het doel.

5. Contentcreatie

5. Contentcreatie

Het contentbeheer vanuit één centraal systeem (Hubspot Content Hub) bespaart je team enorm veel tijd en verhoogt de efficiëntie van je marketinginspanningen. Om je ROI nog meer te boosten, kan je gebruikmaken van de ingebouwde AI-tools die je gecreëerde content aanpast en herbestemt voor verschillende kanalen.

6. Trainingssessies

6. Trainingssessies

We bieden maar al te graag deze trainingen aan bij jouw bedrijf. Als HubSpot gecertifieerd Partner weet je dan ook dat je de opleiding krijgt van experts die de kneepjes zelf rechtstreeks bij de bron hebben geleerd. De training die we aanbieden aan jouw medewerkers, is vanaf het begin concreet toepasbaar, hands-on, en niet gestoeld op theoretische principes.

7. Ondersteuning

7. Ondersteuning

Onze samenwerking stopt niet op het moment dat de implementatie is afgerond. Ook daarna staan onze teams ter beschikking om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Dat kan vanop afstand, of via inhouse begeleiding op vooraf bepaalde momenten en frequentie.

HubSpot strategie

Waar liggen jullie sterktes en waar zitten net verbeterpunten? Samen met onze strategische experts bepalen we hoe we HubSpot kunnen inzetten om jouw marketing en sales beter op elkaar afgestemd te krijgen.

Lees verder

HubSpot optimalisatie

We analyseren grondig welke bedrijfsprocessen in HubSpot geoptimaliseerd kunnen worden voor jouw businessdoelen.

Lees verder

Afspraak maken

 — Met een Gecertifieerd HubSpot Partner ben je zeker dat we aan de strenge vereisten die HubSpot vooropstelt om hun software te mogen faciliteren, voldoen.

Ervaar de kracht van HubSpot in actie

Ontdek hoe HubSpot jouw bedrijfsprocessen kan stroomlijnen en optimaliseren. Tijdens een persoonlijke demo laten we je zien hoe je sales, marketing en klantbeheer naar een hoger niveau tilt – volledig afgestemd op jouw behoeften.