Page 1 Created with Sketch.

Alle berichten

Shape Created with Sketch. Magazine

Whitepaper PIM: Product Informatie Management

PIM: een stukje software met de verzachtende werking van een psycholoog. Het overschakelen van één kanaal naar een omni-channel marketing maakt het verzamelen, beheren en ontsluiten van rijke productdata steeds belangrijker.
Leer in deze whitepaper alles over PIM: op business-, marketing en IT-vlak.

PIM: toegevoegde waarde voor de totale onderneming.

Of je nu deel bent van het algemeen management, het marketing of IT team, één ding staat vast: de impact en waarde van de implementatie van een PIM is hoog. Om er maar enkele op te noemen: kortere time-to-market, efficiëntere bedrijfsprocessen, betere klantervaring, groei door eenvoudigere cross-en upsell, data management optimalisatie, ...

PIM: eerste stap naar totaal databeheer

In ons schema geven we alle data types mee die een PIM kan bevatten. Hoe donkerder het kleur van het type data, hoe relevanter het is deze gegevens op te nemen PIM.

Welke type data of gegevens in PIM worden bijgehouden is afhankelijk van de context van het bedrijf. Met name de maturiteit rond data management speelt een grote rol. Daarnaast spelen ook de bestaande infrastructuur en systemen een rol.