Mensgerichte SEO: Hoe blink je uit in duurzame on-page SEO?
06 oktober 2022 — Marketing

Mensgerichte SEO: Hoe blink je uit in duurzame on-page SEO?

Mensgerichte SEO: Hoe blink je uit in duurzame on-page SEO?

Hoe blink je uit in duurzame on-page SEO?

Google’s doel is niet om SEO’ers gelukkig te maken, maar de eindgebruikers. Punt. Dit moeten we in het achterhoofd houden bij het optimaliseren of bouwen van websites. In dit artikel nemen we duurzame on-page SEO onder de loep, waardoor u nooit meer wakker hoeft te liggen van de volgende Google update.

Wat is mensgerichte SEO?

Mensgerichte SEO betekent content voor mensen maken (duh) en niet voor zoekmachines, zoals vaak het geval is. Klinkt simpel, maar hoe doe je dat? In essentie betekent dit focussen op het maken van relevante content voor je doelpubliek en niet voor Google bots.Stop dus met je blind te staren op technische SEO audits of op zoek te gaan naar de zoekwoorden met het hoogste zoekvolume. Gebruik in de plaats menselijke taal om de user experience van je website te verbeteren of ga op zoek naar zoekwoorden.

De sleutel tot succes op lange termijn: focus op de eindgebruiker

Dit wil echter niet zeggen dat je Google volledig moet negeren. Het is nog steeds belangrijk om rekening te houden met grote updates, maar het is niet de bedoeling om bij zo’n update meteen de shortcuts te gaan zoeken naar plaats 1.

Focus op het bieden van antwoorden en oplossingen aan je gebruikers. Op die manier zal je website tegelijk aan de behoeften van Google en je bezoekers voldoen. In andere woorden: staar je niet blind op zoekwoorden en technische SEO audits. Het gaat om het creëren van ervaringen voor mensen die op zoek zijn naar een antwoord op hun vraag.

Will je je meer gaan focussen op mensgerichte SEO?

Tijd om uit te blinken in duurzame on-page SEO. Onze specialisten helpen je zowel op strategisch, inhoudelijk als technisch vlak snel op de goede weg. Get in touch voor een vrijblijvende afspraak.