Alle berichten
Artikel

Digitale transformatie: 7 belangrijke stappen voor retailers

Na een eerste golf waarbij digitale transformatie stilletjes binnensloop, staat digitale transformatie nu hard aan de deur te kloppen. Veel bedrijven beseffen de ernst en het belang: geen actie ondernemen, betekent niet langer concurrentieel zijn. De meerderheid van de West-Europese retailers levert daarom effectief een inspanning om een digitale transformatie te ondergaan. We vertellen jou graag waar het begrip digitale transformatie precies voor staat en hoe je in 7 stappen een grote stap kan zetten richting digitale transformatie.

IDC-logo

Onlangs publiceerde IDC Retail Insights (International Data Corporation) een nieuwe studie over de digitale transformatie van bedrijven. De studie toont aan dat 64 % van de West-Europese retailers een inspanning levert om een digitale transformatie te ondergaan. Ook blijkt dat alle grote West-Europese retailers zich in de fase bevinden waarin ze de impact van digitaal erkennen en een digitale transformatie strategie ontwikkelen. Het lijkt er dus op dat digitale transformatie nu echt een agendapunt is voor de meeste bedrijven.

7 belangrijke stappen.

Digitale transformatie is geen eenvoudig proces en elke business vereist een andere aanpak. Toch zijn er enkele ideeën en technologieën die op elk bedrijf kunnen worden toegepast en helpen om een succesvolle transformatie te ondergaan. De volgende stappen helpen je zeker en vast op weg.