Digitale strategie
Hoe los je de digitale verwachtingen van je klanten en prospecten in? Van persona, over customer journey tot online marketingstrategie in 6 stappen.
Wat wil je bezoeker?
Je wil je klanten en prospecten even goed online als offline kennen. Door hun profiel en hun customer journey uit te tekenen en te analyseren, kun je hen via je webshop op hun wenken bedienen.
Ons traject
Persona's
Met een buyer persona of klantenprofiel maak je je verschillende soorten klanten tastbaar voor iedereen binnen je organisatie. Hoe oud zijn ze? Welk beroep beoefenen ze? Via welke kanalen zoeken ze informatie en waarom? Zo’n klantenprofiel kan maar liefst 124% meer rendement opleveren.
Customer journey
Welke stappen zet een klant om zijn doel te bereiken? Bv. om een bestelling te plaatsen, zich in te schrijven voor een nieuwsbrief of contact op te nemen. Bij elke stap moet hij relevante informatie krijgen en eenvoudig de volgende stap kunnen zetten in zijn aankoopproces.
Doelstellingen & KPI's
Waar wil je naartoe met je project? Formuleer van bij de start van je project duidelijk welke doelen je wil bereiken. Wij helpen je om Key Performance Indicators (KPI’s) op te stellen. Door de KPI’s aan duidelijke doelen te koppelen, kun je het succes van je onderneming duidelijk gaan meten.
Functionele analyse
We schrijven uit hoe alles op de website moet werken en welke functionaliteiten nodig zijn. Deze analyse is dan ook in de eerste plaats een soort van gebruiksaanwijzing voor alle betrokken partijen.
Technische analyse
We splitsen het te ontwikkelen platform in logische stukken op en bekijken hoe we elk onderdeel technisch zullen aanpakken. Belangrijk is dat het steeds up-to-date wordt gehouden, zodat de ontwikkelaars altijd kunnen terugvallen op één correcte en consistente visie.
Online marketingstrategie
We maken een overzicht van wat we precies willen doen: welke acties werken we uit voor een bepaalde doelgroep en via welk kanaal. En hoe gaan we onze performance meten, zodat we kunnen bijsturen waar nodig?
