Page 1 Created with Sketch.

Alle berichten

Shape Created with Sketch. Magazine

Indie Insights magazine 2017

Sta jij voor een uitdaging in online ondernemen of wil je meer weten over wat er leeft en heerst binnen digitaal ondernemerschap? In ons magazine Indie Insights vind je relevante antwoorden op brandend actuele vragen en topics. Laat je inspireren en zet obstakels om in opportuniteiten.

Inhoud

Trends, facts and figures

Boeiende ‘trends, facts & figures’ werpen een blik op de nieuwste ontwikkelingen in de online wereld. Data en concrete voorbeelden geven je inzicht in de marktsituatie en belangrijke evoluties.

Insights

De ‘insights’ lichten specifiek onderwerpen toe waar elke organisatie belang bij heeft. Vanuit onze expertise delen we kennis en gaan we dieper in op bepaalde aspecten van online ondernemen.

Look who’s talking

Look who’s talking? Experts binnen de online wereld delen vanuit jarenlange ervaring hun kennis over hun vakgebied of geven jou inzage in nieuwe digitale ontwikkelingen.

Stories

Ben je nieuwsgierig naar de ervaring van collega ondernemers? Verschillende inspirerende ‘stories’ van onze klanten geven je zicht op hoe, zowel gevestigde als jonge, ondernemingen inspelen op marktevoluties binnen online ondernemerschap.

Karl Gilis: conversie-optimalisatie

Karl Gilis is de enige Belg in de internationale ranking van meest invloedrijke conversie-optimalisatie-experts. In ons magazine deelt hij zijn visie en ervaring over conversie-optimalisatie op websites en -shops. "Het is een voortdurend proces waarbij je op basis van onderzoek en feiten je website of -shop beter maakt. Het is ook een zaadje planten voor een later resultaat", vertelt Karl. Je komt meer te weten over de vaak voorkomende valkuilen en ontdekt hoe je je als Belgische e-commerce speler met succes kan onderscheiden.

Colora brengt uniek winkelconcept

Colora is de retailketen van BOSS paints, de Belgische specialist in kwalitatieve verf en toebehoren. In 2014 kregen de verfwinkels een online verlengstuk met de komst van een eerste webshop. Vandaag vormen site en shop één platform. Ben je benieuwd hoe colora erin slaagt om het uniek winkelconcept vol inspiratie én advies ook online te brengen? Karen Ongena, marketingmanager bij colora, neemt je stap voor stap mee in hun e-commerceparcours: strategie, het bouwen van de site met shop en het online marketingplan. 

De toekomst van B2B is vandaag

Minder dan de helft van de Belgische B2B-bedrijven is actief in e-commerce. Ze laten daarmee een enorm potentieel liggen. Want net als particuliere klanten zoeken ook business-to-business-kopers naar omnichannel mogelijkheden. B2B e-commerce opent de deuren van nieuwe markten voor je organisatie en biedt de volgende grote efficiëntiewinst.

Steven Van Belleghem: E-commerce 3.0

Hoe ziet de toekomst van e-commerce eruit? Niemand minder dan Steven Van Belleghem, veelgevraagd spreker en auteur van verschillende succesvolle boeken, neemt je mee in de wereld van e-commerce 3.0. Hij vertelt hoe de grote e-commerce-spelers zoals Amazon en Alibaba

De kunst van online KPI's

Meten is weten, juist meten is groeien. Maar je kan zoveel meten dat je het bos door de bomen niet meer ziet. Hoe bepaal je wat je moet weten? Hoe hou je de juiste data bij? En hoe kan je er effectief mee aan de slag? Een doordacht meetplan brengt oplossing. Het bepaalt de koers die je vaart in plaats van stuurloos rond te dobberen in de gigantische oceaan van mogelijkheden. Met deze praktische tips en tricks ben je gewapend tegen een data overdosis.