Alle berichten
Artikel

SEO copywriting: Enkele tips

Vroeger kon hoger scoren in Google door de juist zoekwoorden op de juiste plaats te zetten en klaar was kees. 
Tegenwoordig heeft het veel meer te maken met off-page factoren. Als de inhoud van je site niet goed genoeg is om kwalitatieve natuurlijke binnenkomende links op te bouwen, dan speelt het geen rol hoe geoptimaliseerd die inhoud is. Het is dus belangrijk je content kwalitatief genoeg te schrijven zodat deze zich vanzelf verspreidt en natuurlijke links krijgt.

Hoe maak je content die Google fantastisch vindt?

Google wil dat je content publiceert die aan de vragen van je bezoeker beantwoordt. De bezoeker vindt je site door te zoeken, zorg dan ook dat je ze geeft wat ze wensen.

Linkbuilding strategieën die werken

We weten nu dat moderne SEO aantrekkelijke content vraagt die veel natuurlijke links zal genereren. Het is dan ook belangrijk om niet enkel goede content te schrijven op je website maar ook daarbuiten! De sleutel is dezelfde: weet wie je teksten leest, ga na wat hun attentie grijpt, overtuig hen dan tot actie. Hier zijn enkele tips:

Je schrijft voor mensen. Mensen gebruiken de zoekengines en het is de menselijke logica en het taalgebruik van uw doelgroep die de bron vormen van SEO copywriting.