Nagelnieuw in België: speld Pinterest jouw advertenties op!
Pinterest kent in België meer actieve bezoekers dan LinkedIn en Twitter, en wordt zo vaak onderschat. Wereldwijd krijgt het sociale medium zo'n 250 miljoen bezoekers per maand over de vloer, wat ruw geschat overeenkomt met de totale bevolking van Brazilië. Geen communicatiekanaal om zomaar over het hoofd te zien dus...
Een visueel inspiratieplatform
Pinterest omschrijft zichzelf niet graag als 'een sociaal medium', maar wordt liever een 'visueel inspiratieplatform' genoemd. En laat inspireren nu net een hot topic zijn in de hedendaagse marketing... De bezoeker, voornamelijk 20-39-jarigen, krijgt als het ware een gigantisch prikbord voorgeschoteld, waaruit hij naar hartenlust eigen prikbordjes kan samenstellen. Verkoop jij badkameraccessoires, muurstickers, fashion of zelfs bouwoplossingen? Dan zien wij het potentieel van adverteren via Pinterest alvast in!
Bron: Pinterest colora
Wat zijn de mogelijkheden?
Promoted Pins zijn er in alle maten en kleuren. Van een standaard pin, over gesponsorde video tot carrousels, Pinterest got you covered. Via deze link kun je bepalen welke pin voor jouw bedrijf het meest geschikt is. Analoog met de Facebook-pixel, is het ook mogelijk om te tracken of adverteren via Pinterest je de beoogde resultaten oplevert. Op die manier is aan targeting en/of remarketing doen ook op Pinterest een koud kunstje. Elke stap in de customer journey heeft zo zijn meest aanbevolen Promoted Pin.
'Oh kijk, zo kan het ook!'
Adverteren via Pinterest, wij zien er het potentieel alvast van in. 'De klant' valt moeilijk over één kam te scheren, maar dat hij of zij geïnspireerd wil worden staat buiten kijf. Vooral bij producten waarbij de keuze eindeloos lijkt, staat de klant open voor een 'Oh kijk, zo kan het ook!'-beleving. Zo merkten wij bij Indie Group meteen op dat adverteren via Pinterest voor colora een hele opportuun kanaal kon zijn. De eerste resultaten van die campagne zullen dan ook niet lang op zich laten wachten...