Klantbeleving als kern van digitale transformatie
Digitale transformatie gaat om de klant.
Technologie doet beleving centraal staan.
Customer Experience, het lijkt wel de ‘holy grail’ van de marketeer. En terecht! Echte ‘waarde’ in het hoofd van de klanten is immers vooral gebaseerd op hun ervaring ... en dat omvat aardig wat.
Het treffende is, hoe meer technologie onze wereld doordringt, des te
duidelijker de menselijke beleving komt te staan. Klantbeleving is met
andere woorden de kern van digitale transformatie geworden.
Leer alles over CX in ons e-book.
DownloadKlantbeleving is het verschil tussen de belofte in marketing en hetgeen de klant daadwerkelijk ervaart.
Succesvolle organisaties en merken hebben begrepen dat de kunst van ‘expectations management’ hierbij cruciaal is. Daartoe zijn ze overgeschakeld op een eerlijke, transparante en authentieke vorm van marketingcommunicatie.
Geen schreeuwerig, overdreven geblaat, maar communicatie die strookt met de realiteit en die vertrouwen uitstraalt. Vertrouwen is dé basisvoorwaarde voor een positieve klantbeleving. En een positieve klantbeleving leidt dan weer tot tal van voordelen: terugkerende klanten, mond-tot-mond-reclame, ...”