Customer Data Platform - Ontbijt sessie
Donderdag 12 maart 2020 om 9u, Kortrijkstraat 75 in Zwevegem
Praktische info
✓ 9u tot 9u30: ontvangst met koffie en lekkere ontbijtkoeken
✓ 9u30: Digital performance en de rol van een CDP
✓ 10u: Datatrics: Case studies B2C & B2B e-commerce en demonstratie CDP
✓ 11u30: vragen & babbel achteraf
Voor wie is deze sessie bedoeld?
Deze sessie is vooral interessant voor bedrijfsleiders, marketing managers en e-commerce managers van B2C e-commerce platformen. Door aan de slag te gaan met klantdata, klikgedrag en betere communicatie, tonen we je hoe je op een nuchtere manier een grote stap voorwaarts zet.
Omschrijving
Onder de motorkap van een geoliede e-commerce webshop kan je enkele systemen terugvinden. Zo krijgt het ERP een PIM koppeling die op deze manier de website van een gestructureerd proces voorziet om product-informatie onder controle te krijgen, op te volgen en te verrijken.
De focus ligt daar op het product.
En wat met de klant dan?
Welk systeem ondersteunt daar het gestructureerde proces?
Een Customer Data Platorm (CDP).
Dit systeem is er bij velen nog niet.
Vergeten? Niet aan gedacht?
Of zijn we gewoonweg niet bewust dat zo'n proces niet aanwezig is?
Ook al lijkt Google Analytics de perfecte tool om opvolging van bezoekers, campagnes en andere trafiek op te volgen, ... door enkel Google Analytics te gebruiken, schiet je te kort om klaar te zijn voor de toekomst.
- Slaag je er in om alle interacties om te zetten in een actie?
- Slaag je erin aparte acties uit te werken voor niet-klanten én van hen trouwe klanten te maken?
- Slaag je erin om de juiste boodschap te sturen naar de juiste bezoeker of persona met een goede timing?
- Slaag je er in om daar héél gemakkelijk je business rules aan te koppelen?
- Slaag je er überhaupt al in om de verschillende segmenten duidelijk af te lijnen?
Zo kunnen we wel nog even doorgaan.
Het antwoord is vermoedelijk "neen".
Customer Data Platform, the missing link
Een CDP is geen CRM. Het is een apart systeem gebouwd om digitale performance marketing te kunnen verwezenlijken. Dit gebeurt door de meest cruciale klant- en interactiepunten met elkaar te verbinden. Is een CRM een vereiste? Zeer zeker niet. Heb je het wel, dan is een CDP een zeer goede verrijking; net zoals een PIM het ERP kan verrijken.
Het CDP voorgesteld tijdens deze sessie laat toe om vanuit één centrale plaats jouw communicatie af te stemmen op de verschillende momenten en fases die de bezoeker doorloopt op je website alvorens hij klant wordt.
Het platform dat Indie Group voorstelt is zorgvuldig uitgekozen:
- Snel & heel praktisch inzetbaar
- Zonder al teveel afhankelijkheden bij het IT departement
- Laagdrempelig qua instap & makkelijk hanteerbaar door marketeers
Aan de hand van 2 cases tonen we wat dit platform te bieden heeft en hoe je er nu effectief in slaagt om die theoretische customer journey om te zetten in de praktijk, op te volgen en ook te evalueren.
Wie Indie Group al kent, weet dat de voorgestelde optie een heel praktische en nuchtere stap voorwaarts is.
- Wat: Een boeiende sessie over data met cases
- Waar: Kortrijkstraat 75, 8550 Zwevegem, België
- Wanneer: donderdag 12 maart 2020 om 9u
- Parking: Gratis parkeermogelijkheden