Alle berichten
Artikel

10 tips om de situatie digitaal de baas te blijven

Wat nu?

Net zoals bij ons allemaal ligt jouw focus momenteel op je familie, je klanten en je medewerkers. Uiteraard, de juiste prioriteit. Dit neemt echter niet weg dat dat ook jouw organisatie, net zoals de meeste andere organisaties, voor een economische uitdaging zal komen te staan. Deze zal zowel fysiek als digitaal zijn. Ook wij van Indie Group staan de komende weken voor dezelfde uitdagingen als jullie. In tijden als deze zijn er immers twee soorten organisaties, zij die hier sterker zullen uitkomen en zij die spijtig genoeg hierdoor een achterstand (of erger) zullen oplopen. Hard? Misschien… Maar wel realistisch...

Zonder in plat opportunisme te vervallen, moet je als ondernemer uiteraard wel aan de toekomst van je organisatie denken. Nu we met z'n allen thuis zitten, gaat alles wat digitaal en e-commerce is een sterke duw in de rug krijgen. Best ben je als organisatie dan zelf klaar om dit op te vangen. De komende weken zullen we meer thuis werken maar ook onze vrije tijd thuis doorbrengen. Velen zullen zich op termijn gaan vervelen, want deze situatie zijn we niet gewoon. Consumenten zullen op zoek gaan naar vrijetijdsbestedingen binnenshuis. De één gaat meer lezen, knutselen met de kinderen of gezelschapsspellen spelen. Sommige zullen die lang uitgestelde klus afwerken of een draaiboek maken voor hun volgende interieuraanpassing. Mensen zullen op het web op zoek gaan naar de juiste tools om hen hierbij te helpen. Ondernemingen die hier flexibel mee omgaan, gaan nieuwe kansen krijgen.

Uitdagingen en onzekerheden zijn er voor iedereen momenteel. Hoe je hiermee omgaat is iets wat je zelf bepaalt. Sterker nog, het zal de toekomst van jouw organisatie bepalen.

Ons advies

Als digitaal performance agency kan Indie Group je niet helpen met het fysieke aspect, wel met tips hoe je digitaal de situatie de baas kan. Onze digitale strategen en performance marketeers hebben enkele tips opgelijst, gebaseerd op de vragen die wij krijgen van onze klanten en vanuit onze eigen ervaring van meer dan 20 jaar digitaal ondernemen. Hiermee hopen we jullie als organisatie een leidraad te bezorgen om samen deze moeilijke periode door te komen.

Voetnoot bij tips: gezien de situatie voortdurend verandert, kan het zijn dat sommige tips deels ‘achterhaald’ zijn op het moment dat je dit leest. Het grootste deel van onderstaande tips zullen echter relevant blijven.

Er is een tijd voor het verzamelen van data en grondige analyse en er is een tijd waar snelheid jouw concurrentieel voordeel is.
Gebruik de digitale kanalen om dicht bij jouw klant te blijven en een zo maximaal mogelijke service te geven

Veel succes!

Wij hopen alvast dat deze tips jou wat helpen deze uitdagende periode door te komen en staan zoals altijd klaar om je digitaal te ondersteunen! Wij staan klaar (in ons kot)!

Contacteer ons