Excellent Selected
Van inhouse hulp tot strategisch advies
Dé elektrogroep bij uitstek
Retail Support Group zegt je misschien weinig, maar hun elektrobrands Exellent, Selexion en Expert zeggen alles. Deze drie spelers zijn heel bekend in België en de kans is groot dat je er ooit al een elektrotoestel kocht.
Het kleine team van Retail Support Group beheert alle mogelijke communicatie die deze drie merken uitsturen. Van nationale socialmediacampagnes voor Selexion tot een lokale krantenadvertentie van de Expert-vakman om de hoek, elke campagne gaat door hun handen. Hiervoor zochten en vonden ze ondersteuning bij ons. De start van een knetterende samenwerking op verschillende vlakken!
Inhouse hulplijn
Het antwoord op de initiële hulpvraag? Onze collega Heleen! Zij vervoegt één dag per week het team van Retail Support Group. Heleen ondersteunt bij de opzet van de verschillende campagnes maar denkt ook mee over de aanpak en eventuele verbeterpunten. Een verademing die voor Retail Support Group naar meer smaakte.
Strategische SEO
Het online platform van de drie merken wordt vanuit één back-end gevoed waardoor het soms moeilijk is om overzicht te bewaren. Op vraag van de groep voerden we een diepgaande SEO-analyse uit om doelgericht mee aan de slag te gaan. We onderzochten o.a. de structuur, duplicate content, SEO-stromingen, hoe met productinfo wordt omgegaan, … Dit werd de basis voor concrete actiepunten om de drie webshops te optimaliseren op SEO-vlak.
Commercieel mee(r)denken
Dagelijks werkt de groep samen met tientallen leveranciers die via hen promotie voeren. Een actie in de kijker zetten of een nieuw product lanceren, het kan bij Exellent, Selection en Expert via tal van online en offline kanalen. Door die veelheid aan social media, folders, mailings, … werd het moeilijk om alle aanvragen te structureren en de leveranciers efficiënt van dienst te zijn.
Wij dachten na over pakketten die in plaats van de kanalen het soort campagne centraal zetten. Zo is er nu o.a. een promopakket en een pakket voor product lauches. Bovendien heeft de leverancier de keuze uit een basispakket of een vippakket waarbij vanzelfsprekend meer visibiliteit wordt gecreëerd via diverse kanalen. Het bijhorende businessplan toont welke ROI verwacht kan worden, hoeveel mensen nodig zijn om het pakket te realiseren, … Kortom: een duidelijke structuur waarbij alle partijen winnen!
Van vele (elektro)markten thuis
Retail Expert Group kwam met 3 uiteenlopende vraagstukken bij ons aankloppen, wij konden telkens een hapklare oplossing bieden. Het is fijn om onze expertise op verschillende manieren in te zetten en klanten écht vooruit te kunnen helpen. Het zijn dit soort samenwerkingen die ons team vonken geven!

Koffie drinken?
Geen holle woorden of onbegrijpelijk vakjargon, maar een gesprek met essentie.