Page 1 Created with Sketch. Alle cases
Website Development , Design , E-commerce , Integraties , Online Strategie

Pelckmans

Pelckmans – geïntegreerde online boekenwinkel: Snel gevonden, makkelijk besteld, foutloos geleverd.

'Denk verder'

‘Denk verder’, luidt de baseline van Pelckmans uitgevers. En dat is precies wat de grootste aanbieder van educatieve boeken in ons land heeft gedaan toen ze in 2016 maar liefst 7 uitgeef- en distributie-entiteiten ging overkoepelen.
 

Het plan: geen 7 ‘eilandjes’ naast elkaar, maar één geïntegreerde webshop waar je als leraar, student of particulier meteen naar relevante titels wordt geloodst. Het gemak waarmee je je bestelling afrondt, doet je zeker terugkomen. Maar dat kan alleen als ook je backoffice een geoliede machine is.

Pelckmans.be wordt een pageturner.

 

%
 
meer conversie

 

%
 
meer voltooide check-outs

 

%
 
meer verkeer

Ons traject

Achter die geïntegreerde en gepersonaliseerde shopbeleving steekt denkwerk en expertise. Expertise van ons, maar vooral vanuit de 7 entiteiten die moeten samenkomen. Samen klaren we de klus in 1 jaar.

 

Kortverhaal – Website met eenvoudige bestelmodule

 

De Pelckmans-website beantwoordt daarmee niet meer aan de behoeften van de onderwijswereld.

 

Scenario – Wie is de klant?

 

10 klantenprofielen worden in kaart gebracht.

 

Hoofdstuk 1 – 1 toegangspoort

 

De profielen worden geïntegreerd in een nieuwe webshop. Via een MijnPelckmans-account selecteer je als gebruiker je profiel en vul je je gegevens aan.

 

Hoofdstuk 2 – Gepersonaliseerde shop

 

Op basis van je profiel krijg je een relevant productaanbod, extra lesmateriaal, een mogelijke korting, enz.

 

Hoofdstuk 3 – 7 merken onder één dak

 

Na de fusie stelt Pelckmans, in samenwerking met de marketeers van de verschillende afdelingen, voor elk merk verschillende persona’s op. Voor elke persona stippelen we de customer journey uit.

 

Hoofdstuk 4 – Customer journey geplot in wireframes

 

Hoe creëren we een logische flow voor elke bezoeker? Ook hier blijkt de input van de interne medewerkers bij Pelckmans van goudwaarde.

 

Hoofdstuk 5 – Used cases

 

In samenwerking met andere partners van Pelckmans (ERP, CRM, …), stellen we used cases op. Die dienen als basis voor de dataflow en uiteindelijke systeemintegratie.

 

Hoofdstuk 6 – Systeemintegratie

 

Systemen zoals ERP, CRM, PIM en Magento communiceren en functioneren als één systeem. De juiste mensen en systemen binnen Pelckmans uitgevers beschikken op het juiste moment over de juiste informatie.

 

Op de plank – Nog meer focus op de klant

 

De komende jaren ligt de focus op het verzamelen en analyseren van data, doorgedreven personalisatie en het optimaliseren van onze multichannelstrategie. Alles in functie van de klant!

 

“De gegevens op onze webshop zijn eenduidig geconnecteerd met onze andere interne systemen (ERP, CRM, PIM). We zetten nieuwe titels sneller online en onze klantendienst werkt een stuk efficiënter.”

Liesbeth Janssen, E-commerce & digital manager

1 systeem. 1 waarheid.
Eilandjes zijn niet meer van deze tijd.
Bouw bruggen met ons
Benieuwd naar het resultaat?

Performance. Punt.

Een vrijblijvend gesprek over jouw digitale strategie?

user

The server is not available!