- Performance Marketing
- Online Strategie
- Data Analytics & dashboarding
Molders
Fashionable webshop, pienter marketingplan inclusief
Molders Mode
Molders is een family store waar je buiten gaat met een complete outfit voor elk gezinslid. Een eerste handtas voor je tienerdochter? Een complete outfit voor man- of zoonlief? Comfy sneakers voor jezelf? Triple check! Een bezoek aan één van de drie winkels is keer op keer een aangename ervaring. Je vindt er tal van merken en krijgt persoonlijk advies … een beleving die Molders ook via de webshop wil brengen.
Maar … hoewel de beoogde doelgroepen vlot langs kwamen in de winkels, vonden ze de weg naar de bestaande webshop niet voldoende. Hoog tijd om daar verandering in te brengen! Wij haalden ons modehart op en creëerden een performante webshop, online marketingplan inclusief. Hierdoor krijgt Molders een sterke positie binnen lokale e-commerce en zijn ze gewapend tegen mastodonten zoals Zalando & co.
Ons traject
1. Meet the fashion families …
De nieuwe webshop moest de vooropgestelde doelgroepen vanaf de eerste klik (of blik) aanspreken. Daarom tekenden wij concrete persona’s uit en onderzochten we wat zij belangrijk vinden in een online shopervaring. Daarna volgde een technische en functionele analyse die aan de basis lag van de wireframes.
2. Hello, online shoppers!
De nieuwe webshop werd ontwikkeld in Magento 2 met integratie van een PIM- en ERP-systeem. Zo zijn de voorraden altijd up-to-date en kunnen bezoekers rekenen op een uiterst vlotte shopervaring. Aan de hand van inspiratie blogs en looks creëert Molders ook met de online klanten een sterke connectie. Daarnaast was er de nodige aandacht voor SEO en via een redirect plan werd alle verkeer vlot verlegd naar het nieuwe online platform.
3. Have you met molders.be?
Het online marketingplan is een heel belangrijke schakel in de online aanwezigheid van Molders. Het zorgt ervoor dat de doelgroepen de weg naar de webshop vinden én dat ze geactiveerd worden om online te shoppen.
Traffic naar de webshop wordt verkregen via campagnes op Facebook en Instagram, maar ook Google advertenties en affiliate banners spelen hun rol. We integreerden enkele automatische mail flows om zowel bestaande als nieuw geregistreerde klanten te activeren.
4. Go team Molders!
Nu de online flow gelanceerd is, wil team Molders zelf aan de slag met de verschillende tools. We tonen hen alle mogelijkheden van het platform en geven handige tips & tricks om het vlot te gebruiken. Daarnaast gaven we concrete opleidingen om marketingtools zoals Mailchimp doelgericht te gebruiken. Natuurlijk blijven we Team Molders verder ondersteunen, zowel op marketingvlak als via de inhoud van ons volgende postpakketje 😉.

Benieuwd hoe de vernieuwde webshop er uitziet? Neem gerust een kijkje.
Bezoek de webshop