Alle cases
  • Website Development
  • E-commerce
  • PIM

Market on Web

Migratie Webshop van Magento 1 naar Magento 2.

Een migratie van Magento 1 naar Magento 2 of de markt afschuimen naar alternatief?

De ondersteuning voor Magento 1 stopt. In de komende maanden worstelen heel wat webshop eigenaren dan ook met hetzelfde vraagstuk als Market-on-Web.

Wij bleken na analyse uit te komen op een migratie van Magento 1 naar Magento 2 als beste keuze voor deze specifieke situatie.

En niet zonder succes, getuige de cijfers.
People 2x 35% meer bezoekers
Downloads-of-the-magazine 2x 2x meer nieuwsbrief inschrijvingen
Increase-in-revenue 2x 80% speed performance

Ons traject - Samen zijn we van alle markten thuis.

Market on Web was een tevreden Indie Group klant. Hij kwam dan ook met deze vraag bij ons aankloppen. Voor ons de aanvang van een open traject. Wat was nu eigenlijk het beste voor de klant? En hoe kom je tot die analyse?

Market on web

STAP 2: Wireframes & design


Nu de webshop een technische blauwdruk had gekregen om te bouwen vanuit het Magento 2 framework, moesten we nog de front-end vormgeven. Initieel met een grondplan, de wireframes. Vervolgens werd een passend grafisch laagje over deze structuur gegoten. Dit werd op een iteratieve, collaboratieve manier gerealiseerd tot Market on Web zich helemaal kon vinden in de nieuwe ervaring.

STAP 3: Development van Magento 2 webshop


De development omgeving waarop Indie Group de nieuwe Magento 2 webshop aan het ontwikkelen was, stond ook gewoon beveiligd beschikbaar voor de mensen van Market on Web. erkent Roy Verschueren, zaakvoerder van Market on Web. Omdat Roy kon meevolgen hoe de zaken verder evolueerden, kon hij ook steevast de zaken zelf uittesten. Zo kwamen we snel tot een stabiele, goed draaiende webshop.

Beleef hier de Magento 2 webshop
Ik wil niet voor het minste naar een ontwikkelaar moeten bellen. Door samen mee te lopen in de ontwikkeling heb ik veel opgestoken van de techniciteit rond configuratie van Magento 2 en zo meer”
Roy Verschueren, zaakvoerder van Market on Web

PIM integratie om cross- en upsell beter te realiseren.

Product informatie management is voor e-commerce spelers een onmisbare tool om online verkoop te stimuleren. Het brengt heel wat voordelen met zich mee om de klantervaring en inspiratie te verbeteren. Daarnaast stroomlijnt het marketing tactieken als automated cross-sell.

Mobiel als focus

Bij Market on Web zien ze in de cijfers dagelijks de opkomst van smartphones steeds toenemen. De webshop is uiteraard responsive en schaalt goed naar kleinere schermen. Toch is er de doelbewuste visie om deze mobiele versie in de toekomst bijkomende aandacht te schenken. Dat is ook wat de klant uiteindelijk vraagt. Hij koopt steeds vaker vanop zijn smartphone.

Continue optimalisatie vanuit gebruikers inzicht met Hotjar

Die continue optimalisatie hoeft zich uiteraard niet te beperken voor de mobiele interface. Met de geïmplementeerde Hotjar-tracking tool heeft Market on Web namelijk exact inzicht van hoe bezoekers de website gebruiken over alle schermen heen. Deze inzichten dienen als basis om kleine ingrepen door te voeren die het gebruiksgemak voor de surfer ten goede komen.