Page 1 Created with Sketch. Alle cases
E-commerce , Performance Marketing

Marie-Marie

Marie-Marie – een belevingsshop zoals de winkel en de producten. Performance = hoge kwaliteit en elegant design.

Twee zussen

De twee zussen, Valérie en Laurence, beslissen om de gerenommeerde bed- en badlinnenzaak van hun ouders voort te zetten. De digitale eisen van de consumenten zien ze niet als een bedreiging, wel als een kans om hun eigen stempel te drukken en het bedrijf te laten groeien.

De sfeervolle en inspirerende winkel van Marie-Marie krijgt een digitale zus: een online belevingsplatform waar de bezoeker even graag vertoeft.

Luxe, ook in cijfers.

 

%
 
meer omzet na
lancering webshop

 

%
 
meer online omzet
na performance marketing

 

%
 
meer ROI via
online advertising

“Wij hebben nu zelf de kennis in huis om onze online marketingacties te lanceren en op te volgen. Daphné van Indie Group blijft onze vraagbaak en houdt ons scherp.”

Valérie en Laurence Vandenbussche, zaakvoerders

 

Ons traject

Zowel het bedrijf als de zussen hebben weinig digitale ervaring. Samen zetten we stap voor stap hun digitale platform op en meten we de resultaten van onze inspanningen.

 

Eerste stap – Webshop 1.0

 

Een eerste webshop, ontwikkeld met de schaalbare Magento-technologie, ademt dezelfde sfeer uit als de nieuwe winkel. Omdat een omnichannel beleving een essentieel onderdeel van de bedrijfsvisie is, wordt een deel van de processen alvast geautomatiseerd door het platform te koppelen aan het nieuwe ERP-pakket.

 

Dieper – Een online marketingplan

 

Na de succesvolle lancering van de webshop groeit het geloof en vertrouwen om doelgericht te investeren in online marketing. De eerste belangrijkste doelstellingen van het Online Marketing Plan focussen op de groei van zowel brand awareness als het verkeer naar de webshop. Elke doelstelling wordt vertaald naar een concrete en meetbare KPI.

 

Hoger – Google-ranking en ROI uit online advertising

 

De teksten op de website worden geoptimaliseerd voor Google (SEO). Facebook en Instagram ads/remarketing blijken een schot in de roos – opvolging gebeurt via wekelijkse status calls.

 

Zelf doen – Opleidingen

 

Dankzij gerichte opleidingen omtrent SEO, Social Media, Mailchimp en Google Analytics kan het team van Marie-Marie ook zelf aan de slag met hun online marketingacties.

 

Check – Waar optimaliseren?

 

Om de drie maand leggen we alle meetresultaten bijeen. Wat loopt goed? Wat kan beter? Hoe kunnen we optimaliseren?

 

Stap voor stap samen groeien
Van de strategische ondersteuning bij de eerste stappen in e-commerce tot het ontwikkelen van een e-commerce platform en een gefundeerd Online Marketing Plan.


Benieuwd naar het resultaat?

Performance. Punt.

Een vrijblijvend gesprek over jouw digitale strategie?

user

The server is not available!