Vecuisine

 — Nanuk is al jaren een expert in diepvriesvoeding. Binnen hun ambitie om de komende jaren sterk te groeien, boren ze een nieuw segment aan: veganistische desserts. Onder de naam Vecuisine creëren ze vegan mousses, cheesecakes en meer. Bij de lancering van het nieuwe merk was de online communicatie heel consumentgericht. Maar zo’n grote groep benaderen en overtuigen is niet evident. Wat als Vecuisine nu eens de categoriemanagers van internationale warenhuizen zou aanspreken? Het zijn ten slotte zij die ervoor kunnen zorgen dat Vecuisine in de winkelrekken komt.

Vecuisine

Stap 1: recept voor een hernieuwde website

Wij verlegden de focus van de website van B2C naar B2B. Het verhaal op een andere manier brengen – lees in de taal van categoriemanagers – was cruciaal. De website moest evolueren naar een platform waarop deze professionals makkelijk de nodige info kunnen verzamelen over smaken, hoeveelheden, verpakkingstypes, … duidelijke call-to-actions inclusief!

De nieuwe website is gebouwd in Craft CMS én vanuit het oogpunt van de categoriemanagers. Enerzijds kunnen ze de mogelijkheden van de producten bekijken, anderzijds komen alle verpakkingen aan bod. Voor hen is het immers heel belangrijk om te weten hoe verpakkingen kunnen variëren voor koelkast- en diepvriestoepassingen en per hoeveel ze kunnen worden aangeboden in de winkel.

Stap 2: hapklare content

Parallel met de nieuwe website werkten we ook een contentplan uit. Het doel: categoriemanagers informeren over plant-based desserts én hen naar de website leiden. Daarbij focussen we op content die deze professionals aanspreekt. De productvoordelen, snelle levertijden, mogelijkheden om onder private label te produceren, … ook trends en cijfers rond consumentengedrag komen uitgebreid aan bod. Al deze content wordt gedeeld via blogs, nieuwsbrieven en sociale media.

Stap 3: souschef paraat

Vecuisine heeft geen eigen marketeers. Daarom gaat een Indie-collega één dag per week inhouse bij hen aan de slag om content uit te werken en die online te delen. Voor dergelijke inhousetrajecten gaan we steeds op zoek naar de persoon die best matcht met het bedrijf. In dit geval is Luca van Indie Group de geknipte persoon als fan van evenwichtige voeding.

Stap 4: de vruchten plukken

Vandaag zien we dat het online bereik van Vecuisine al sterk is gegroeid. Blogs en mailings worden vaak gelezen en het aantal connecties op sociale media nam een mooie vlucht. De relevante content draagt ook bij tot leadgeneratie die de salesafdeling van Vecuisine verder opvolgt. Een smakelijk voorbeeld van hoe sales en marketing elkaar perfect aanvullen!

Proeven van onze digitale skills?

Als end-to-end partner bouwen we samen aan jouw digitaal traject. Geen holle termen, wel een heldere strategie en resultaten om op te high-fiven!