Page 1 Created with Sketch. Alle cases
Website Development , E-commerce , Performance Marketing , Online Strategie

colora

colora – onlinebelevingsplatform Inspiratie vinden, advies krijgen… en meteen je verf scoren

De naadloze colora-beleving - online

Wat is het geheim van een mooi schilderresultaat? Antwoord van de colora-specialist: “De combinatie van de juiste verf en juiste kleur op de juiste plaats en de juiste ondergrond.”
Die filosofie steekt nu ook achter het colora-belevingsplatform: als bezoeker krijg je de juiste antwoorden op het juiste moment en de juiste producten voor jouw verfproject. Recht in je winkelmandje. 

En die verf pakt.

 

%
 
stijging conversieratio

 

%
 
aantal transacties

 

%
 
online omzet

Bovenaan in Google? Doe de test!

Bovenaan in Google staan. Het stond ook hoog op het verlanglijstje van colora. Content met uitgekiende keywords en links zorgen voor een topranking in zoekmachines zoals Google. Probeer maar!

Ons traject

Cijfers, rankings. Ze zijn het resultaat van samen denken, filteren, peilen, beslissen, uitvoeren, … en permanent analyseren en waar nodig bijsturen. Dit zijn de stappen van ons traject, in vogelvlucht. 

 

Ground zero – Website en webshop los van elkaar

 

- colora-website en -webshop staan volledig los van elkaar
- met de website bereikt colora onvoldoende de inspiratiezoeker en creatieveling

 

Basecamp – Wat wil de klant?

 

Tijdens workshops met en voor klanten leggen we persona’s en hun customer journey vast: hoe gedragen ze zich online en offline? Wat zijn hun (verborgen) noden en verwachtingen?

 

Stage 1/Mijlpaal 1 – Hoe de klant eenvoudig bedienen?

 

- nieuwe website met UX-design: wireframes maken duidelijk hoe we de webbezoeker zo eenvoudig mogelijk kunnen bedienen.
- de website is geen zaak van de marketingafdeling alleen, ook interne productontwikkelaars en winkeluitbaters geven aan hoe de website aan hun behoeften moet voldoen.

 

Stage 2/Mijlpaal 2 – Wat vindt iedereen binnen colora? Check.

 

Via een soft launch verzamelen we feedback zowel intern als in de winkels. 

 

Stage 3/Mijlpaal 3 – Webshop geïntegreerd

 

Aan het vertrouwde CMS van Sitecore koppelen we Magento, een robuust en schaalbaar e-commerceplatform. Alles gebeurt in nauw overleg met de IT-afdeling van colora. 

 

Stage 4/Mijlpaal 4 – Klaar voor het grote publiek

 

Een marketingplan met o.m. online advertising, blogging en video zorgt voor een boost van het nieuwe platform. Colora is voortaan ‘always on’.

 

Stage 5/Mijlpaal 5 – Behalen we onze doelen?

 

Performance management: we walk the talk. Tijdens een KPI-workshop zetten we de onlinebusinessdoelen van colora om in KPI’s. Elke KPI krijgt een meetbare target. Zo weten we meteen of we op koers zitten of moeten bijsturen of optimaliseren. 

 

The sky is the limit – colora écht omnichannel

 

De komende 5 jaar zullen het belevingsplatform en de fysieke winkels verder naar elkaar toegroeien.

 

“De grootste eyeopener voor mij was niet alleen het uittekenen van persona’s, maar vooral hoezeer ze onderling kunnen verschillen”


Karen Ongena, marketingmanager bij colora

 

The sky is the limit – colora écht omnichannel

 

De komende 5 jaar zullen het belevingsplatform en de fysieke winkels verder naar elkaar toegroeien.

 

Online belevingsplatform

Inspiratie vinden, advies krijgen… en meteen je verf scoren 

Benieuwd naar het resultaat? 

Performance. Punt.

Een vrijblijvend gesprek over jouw digitale strategie?

user

The server is not available!