Page 1 Created with Sketch. Alle cases
Website Development , Product Information Management , Data Analytics & dashboarding , E-commerce , Integraties , Performance Marketing

Brooklyn

E-commerce: waar techniek en menselijkheid elkaar ontmoeten.

“De kleren maken de man. Een goede webshop maakt het merk.”

Brooklyn biedt een unieke merkenmix van kledij en in het bijzonder van broeken. Je kan er in de provincies West- en Oost-Vlaanderen in 7 fysieke winkels terecht. Maar ook online staan deze “profashionals” steeds garant voor een persoonlijke service via de e-commerce winkel.

 

De digitale winkel, gebouwd in magento, kon weliswaar een beperkt aantal klanten verleiden maar had te vaak te kampen met problemen van technische aard.

 

Het gevolg was dat de initiële webshop volgens de toepasselijke zegswijze “de broek, lappen en het garen toegeven” draaide. Anders gesteld: een lage ROI en een weinig performante webshop.


Brooklyn ging tengevolge op zoek naar een partij die de technische rust kon doen terugkeren. Een uitdaging perfect op maat van Indie Group. Of om in de sferen te blijven: daar doet Indie Group het niet van in zijn broek.

Techniek? Daar doen we niet van in ons broek.

 

 
technische systemen gelinkt

 

%
 
minder synchronisatie issues

 

 
tevreden winkeluitbaters

Ons traject

Om de technische rust in het platform te realiseren, werd een uitgebreide technische analyse uitgevoerd. Hieruit bleek vooral dat het probleem zich voordeed op niveau van systeem-integraties. Zo werd productinformatie vanuit het ERP gestuurd. En daar zat meteen de kern van het probleem. Niet alle producten waren in het ERP-systeem opgenomen. Bovendien kon de productinformatie absoluut niet verrijkt worden voor marketingdoeleinden. De oplossing? Een PIM tussen het legacy ERP-systeem en de magento webshop. Naast het technische performantie-probleem, schepte de introductie van PIM overigens ook meteen mogelijkheden voor een betere online klantervaring. Een dubbele winst dus.  

 

Productinformatie geschikt voor administratie & klantcommunicatie

 

Door de introductie van een PIM-oplossing en de optimalisaties aan Magento, kon Brooklyn rekenen op een performante en stabiele technische E-commerce omgeving. Evenzeer dankzij de PIM konden ze nu alle productdata capteren en verrijken voor een optimale klantervaring. Tenslotte zorgde deze nieuwe wisselwerking tussen PIM en Magento voor een boost in hun SEO-prestaties. De interne keuken, het administratieve, die kon bovendien gewoon blijven werken zoals ze gewoon waren.

 

Omnichannel marketing-communicatie strategisch ondersteunen

 

Het positieve technische traject had het nodige vertrouwen gesmeed tussen beide partijen. We konden nu samen een stapje verder gaan. De vruchten plukken van de opportuniteiten op marketingvlak, ontstaan door de PIM-implementatie, waren aan de orde. Daartoe voerden de marketing specialisten binnen Indie Group de nodige onderzoeken uit. In het bijzonder werden focusgroepen georganiseerd met zowel medewerkers en klanten. Van daaruit werden diepgaande persona’s en klantreizen zorgvuldig uitgewerkt. Eén aspect stak met kop en schouders boven alle bevindingen uit: de klant denkt omnichannel, marketing en communicatie moet volgen. En dit kon nu ook eenvoudig gerealiseerd worden, gelet op de PIM-implementatie.

 

Marktonderzoek, persona’s en journeys wijzen op belang omnichannel.

 

Omnichannel marketing duidt op het belang van uniforme ervaringen door de klant - ongeacht het kanaal of touchpoint waarop dat contact verloopt. In het geval van een kleding retailer zoals Brooklyn gaat dat al snel over de relatie en wisselwerking tussen fysieke winkelpunten en de e-commerce omgeving. In dit verband is het noemenswaardig dat Indie Group instond voor de ontwikkeling van dashboards voor elk winkelpunt. Zo konden die op dat moment zelf de evolutie in de gaten houden.

 

 

Continu de online shopping verbeteren

 

Bij Brooklyn houden we nog steeds een vinger aan de pols. De doelstelling is om de klantervaring continu te verbeteren. Dit houdt zowel technische verbeteringen als marketing optimalisaties in.

 

Technisch staan een aantal interessante doorontwikkelingen voor de webshop op onze agenda. Op vlak van marketing volgen we de zaken nauwgezet op dankzij het uitgebreide meetplan. Merken we in dit meetplan op dat er links of rechts iets fout dreigt te lopen, dan adviseren wij om aan de juiste knopjes te draaien. Aanpassingen en doorontwikkeling gebeuren dus op basis van harde cijfers. Performance. Punt.

Performance. Punt.

Een vrijblijvend gesprek over jouw digitale strategie?

user

The server is not available!