Page 1 Created with Sketch. Alle cases
Website Development , Performance Marketing , Online Strategie

Betopor

Een strategisch doordachte website met de juiste online marketing saus als recept voor lead generation.

Nieuwe website met slimmere online marketing voor lead generation.

Betopor is innovatie van de bovenste plank: isolatiechapes met EPS-parels zorgen voor zowel een thermische als akoestische isolatie. De Betopor-producten zijn daardoor het beste milieu- en budgetvriendelijk alternatief voor PUR-schuimen.

 

Betopor is een merk van Verpola. Het bedrijf startte in 1992 als recyclage-unit voor EPS-verpakkingsmaterialen. Het evolueerde snel naar producent van een eigen gamma isolatiechapes. Daarnaast staat het via zijn eigen aannemingsbedrijf maKs in voor de kwalitatieve plaatsingen van de echte betopor isolatiematerialen.

 

Om het bedrijf bekendheid te geven bij particulieren, architecten en aannemers deed Betopor beroep op Indie Group om de performance marketing op zich te nemen. Een uitdaging die we met plezier aangingen. Of om in de sfeer te blijven: van ijzersterke isolatie krijgen wij het best wel warm.

Van ijzersterke isolatie krijgen wij het warm.

 

%
 
meer bezoekers

 

%
 
meer offerte-aanvragen

 

%
 
hogere closing rate door inbound leads

Ons traject

Online marketing is een krachtig wapen, als je het correct weet in te zetten. Om je munitie in de juiste richting te richten is natuurlijk kennis van de doelgroepen vereist. De eerste stap was dan ook om de diverse publieken in kaart te brengen: particulieren, aannemers en architecten.

 

Persona’s en journeys in kaart om niet van een koude kermis thuis te komen.

 

Om online acties te kunnen ondernemen die renderen, kan je maar best de doelgroepen stevig in kaart brengen. Bij Indie Group gaan we daarbij niet over één nacht ijs. Vanuit een stevige bevraging onder de doelgroepen stelden we archetypes samen, in het vakjargon ook wel eens persona’s genoemd. Bij elk van die klantengroepen hoort een specifieke ontdekkingstocht. Ook deze brachten we nauwgezet in kaart. De basis voor zowel de te ontwikkelen website als de op te zetten online marketing acties.

 

Een lead genererende website: een koud kunstje vanuit persona’s en journeys.

 

Wanneer je een diepgaand begrip hebt ontwikkeld van de mensen die de website zullen gaan gebruiken, dan is het schetsen van die website een koud kunstje. Je weet namelijk perfect welke snaren je moet bespelen. Na een grondplan (wireframes) maakten we een passend design. Mensen worden immers overtuigd door zowel inhoudelijke argumenten als emotionele visuele aspecten. Beide moeten kloppen.

 

Communicatie op maat van persona’s, dat loopt van een leien dakje.

 

Een nieuwe website op het wereldwijde plaatsen is op zich niet de grootste truc. Er het juiste publiek naartoe trekken, daarover gaat het. We zagen het aantal bezoekers mooi in de lucht gaan. Bovendien stroomden de offerte-aanvragen en andere contactopnames netjes binnen. Vlotjes? Alles verloopt van een leien dakje. Of toch niet helemaal? Onze performantie-analyse na het initiële kwartaal gaf aan dat we vooral scoorden op de particuliere markt. De professionele markt zwengelde minder aan. Wat nu?

 

Architecten als heet hangijzer: performantie-analyse per kwartaal.

 

Binnen de professionele markt bleken vooral de architecten een marktsegment waar groei zeker nog gerealiseerd kon worden. Dat communiceerden we ook open en bloot met Betopor. Ze gingen uiteraard akkoord. Maar niet zonder meer. Met het gegroeide vertrouwen in ons partnership vroegen ze ons hoe we dit konden oplossen.

 

We stelden voor even terug te gaan naar de tekentafel. Een bijkomende analyse rond “de architect” werd voorgesteld. En we kregen het vertrouwen om dit te realiseren. We spraken opnieuw met de doelgroep. Architecten werden face-to-face gesproken. Op die manier verfijnden we de initiële persona. Tijdens de voorstelling van deze architecten-persona kregen we bevestigen van Betopor.

 

“We zijn nu al een tiental jaren in contact met architecten. En wat jullie hier beschrijven, dat zijn ze echt. Zo kennen we ze. Best wel straf dat je ze zo beeldend weet te schetsen.”

- Malika Vanoverbeke, mede-zaakvoerder Betopor.

Van stabilisé naar chape: inbound marketing automation als sterker plan.

Je had het misschien tussen de lijnen heen al opgemerkt: in deze case geven we grif toe dat we initieel een te weinig sterk plan hadden ontwikkeld voor een specifiek marktsegment. Deze eerlijke en transparante houding maakt echter integraal deel uit van onze partnership-relatie die we met onze klanten beogen. Om het met de woorden van de sector te stellen: we hadden stabilisé gelegd daar waar een chape de betere optie was geweest.

 

Het nieuwe plan is er specifiek op gericht de bekendheid en geliefdheid van Betopor bij architecten te boosten. Daartoe werd een inbound marketing automation plan ontwikkeld met centraal een E-book en geautomatiseerde opvolgboodschappen met een tweede E-book en een fysiek evenement. Dit specifiek plan is momenteel volop in voorbereiding. We kijken alvast uit naar de resultaten. Deze bespreken we volgend kwartaal met onze klant. Exciting! Niet?

“We zijn zelf echte no-nonsense West-Vlamingen. Nadenken, ja. Oeverloos praten, neen. Zo is Indie Group ook. Ze denken na maar gaan voorbij de denkoefening en komen met een concreet plan. Dat plan voeren ze vervolgens uit en kijken of het echt doet wat de bedoeling was. Wat ik hierbij enorm apprecieer is dat ze ons eerlijk in de ogen kijken en met de cijfers spreken. Zo ontstaat vertrouwen. Essentieel in een partnership.”

- Carl Ghistelinck, zaakvoerder Betopor.

Performance. Punt.

Een vrijblijvend gesprek over jouw digitale strategie?

user

The server is not available!