Bakkerij Van Hecke | Indie Group
Alle cases
  • Performance Marketing
  • Online Strategie
  • E-commerce

Bakkerij Van Hecke

Smakelijke online marketing

Ingebakken klantvriendelijkheid, online versterkt

Wie brood en banket zegt in het Gentse, zegt Bakkerij Van Hecke. Met hun 18 winkels zijn ze een begrip in de regio. Enkele jaren geleden werden we hun partner voor online marketing en strategie. We schuiven regelmatig mee aan tafel om acties uit te werken, maar evengoed denken we samen over de ideale communicatieflow richting hun winkels of de optimalisatie van de website.

Een heel diverse samenwerking waarin we onze digitale expertise ten volle kunnen inzetten om via online kanalen de offline verkoop te versterken. Let’s go!

A sweet journey

Om Bakkerij Van Hecke gericht te helpen, startten we met het in kaart brengen van de verschillende persona’s, de customer journey en co. De 18 bakkerijen kunnen opgesplitst worden in twee groepen: kleinere winkels in de Gentse binnenstad voor een snelle studentenhap en grotere zaken met een eetplaats waar eerder gezinnen komen. Het is vooral deze laatste klantengroep die we via de online marketingacties willen bereiken.

95686870 2620954998192050 2311813812619051008 n

Team Van Hecke = Team Informed

18 bakkerijen en een veelvoud aan medewerkers … het is niet altijd eenvoudig om alle productinfo tot bij de winkelbedienden te krijgen. Een speciale actie, nieuwe producten in het assortiment, … er is heel wat waarvan het team op de hoogte moet gebracht worden.

Om die communicatie vlot te laten verlopen, zetten we een MailChimp-account op. Maandelijks krijgen alle winkels via mail een duidelijk overzicht van alle nieuwigheden en weetjes. Daarnaast is in de bakkerij ook een tablet voorzien waarop ze alle ingrediënten kunnen raadplegen om de klanten snel en correct te informeren. 10/10 voor klantvriendelijkheid!

Online overtuigd, offline verkocht

Bakkerij Van Hecke maakt het mogelijk voor klanten om hun bestellingen via een online platform te reserveren. Verse pistoletjes op zondag zonder de wachtrij … What’s not to like?! Vanaf de eigen website worden klanten naar het bestelplatform geleid.

Om die flow te optimaliseren en de klanten een aangename surfbeleving te bieden, deden we een UX-review. De gebruiksvriendelijkheid werd grondig getest en we formuleerden concrete aanbevelingen voor verbeterpunten. Zo wordt de surfervaring binnenkort top! En omdat meten en weten zo belangrijk is, stelden we ook een nieuw meetplan voor. Dat is broodnodig om straks nog sterkere analyses te maken en nog doelgerichter te communiceren.

Honger naar meer

We kijken er alvast naar uit om ook in de toekomst mee te werken aan de online communicatie van deze sterke bakkersgroep. Onze marketinghonger raakt immers nooit gestild! In de tussentijd stillen we een ander type honger wel met een lekker taartje – van Bakkerij Van Hecke uiteraard.

AF Fotografie AF C8942 085 200828 144202

Even verder denken?

De eerste brug kan je vandaag al beginnen bouwen.

Kom eens praten.