Page 1 Created with Sketch.

Alle berichten

Shape Created with Sketch. Artikels

Pinterest voor bedrijven

Onze wereld verandert razendsnel. Elke dag veranderen tal van digitale toepassingen ons dagelijks leven. Dat heeft ook een grote impact op ondernemers. Aan de hand van het initiatief "Zaak Met Toekomst" en bijhorende website wil KBC ondernemers inzichten geven in de behoeften en wensen van de consument en hen tonen hoe ze daarop kunnen inspelen.

Social media

Zo komt bijna iedereen elke dag in aanraking met social media of ben je dagelijks actief op één of meerdere social media kanalen. En dat je daar als bedrijf met succes op in kan spelen, is algemeen bekend. Indie Group werkte samen met KBC enkele artikelen uit over social media inzetten in een zakelijke omgeving. Ontdek welke social media kanalen het meest geschikt zijn voor jou.

Inspireer je klanten via Pinterest


Om de relatie met je klanten te versterken, maar ook om nieuwe mensen te bereiken, moet je aanwezig zijn op sociale media. Welke netwerken je gebruikt, dat hangt af van je doelgroep. Bestaat die uit vrouwen, dan moet je zeker Pinterest overwegen. Net zoals bij Instagram kun je hier foto’s en eventueel video’s delen, maar het grootste verschil is dat Pinterest vooral gebruikt wordt om bestaande inhoud – die dus al ergens online staat - te verspreiden. Instagram dient eerder om eigen materiaal te delen.
Het voornaamste doel van Pinterest? Je klanten inspireren. Gebruik dit visueel kanaal dus niet louter als een catalogus van je eigen producten, maar ga op zoek naar bijhorende foto’s die een thema of trend weergeven. Streef naar inspirerende ‘moodboards’ die een sfeer oproepen. Je klanten kunnen die dan op hun eigen digitaal prikbord verzamelen, en hun volgers kunnen die op hun beurt zien en reageren. Via een afgewogen mix met foto’s van je eigen producten creëer je zo meer bekendheid.

Aparte pagina voor je zaak


Op Pinterest kun je gratis een aparte pagina voor je zaak aanmaken. Bovendien kun je er met meerdere personen aan eenzelfde bord werken. In de toekomst zal je er zelfs kunnen adverteren. Weet ook dat in de Verenigde Staten al ‘buy it’-knoppen geïntroduceerd werden: daarmee kunnen volgers rechtstreeks spullen kopen vanuit de sociale prikborden. Voorlopig bestaat die mogelijkheid nog niet bij ons.

Ter info: met de Pinterest Widgetmaker plaats je een ‘follow’-knop op je eigen productpagina’s. En ook al gebruik je Pinterest nog niet, misschien hebben je klanten wel al de weg naar dit kanaal gevonden en plaatsen ze daar foto’s van jouw website. Dat kun je nagaan door te surfen naar www.pinterest.com/source/jouwsite.be (vervang ‘jouwsite.be’ door de domeinnaam van je eigen website). Zo kom je te weten welke producten de aandacht trekken.

 

"Combineer inspirerende beelden van anderen met foto’s van je eigen producten."