Page 1 Created with Sketch.

Alle berichten

Shape Created with Sketch. Artikels

Interview met WALL MANIA MADNESS

Wall Mania is de verzamelnaam voor de trendy collectie muurstickers van de Belgische verfproducent BOSS paints. Tot voor kort was het uitgebreide assortiment alleen te bewonderen in de betere decoratiezaak of via het eigen netwerk van Colora winkels. De meeste klanten wisten dus pas van het bestaan van de stickers wanneer ze een winkel binnenstapten. BOSS paints wil het omgekeerde effect creëren: dat klanten winkels bezoeken omdat ze ergens de Wall Mania muurstickers gezien hebben, en dat je die daar kan krijgen. Wall Mania is een must-have, een love-brand! Dus niet zomaar een accessoire in de winkel. Om dat effect te creëren is het online aanbieden van het assortiment een belangrijke stap.

Online plannen

Om de online plannen voor Wall Mania uit te werken contacteerde BOSS paints haar partner Indie Group. Samen gingen we aan de slag om de uitdagingen te tackelen. Op 8 december lanceerden we met trots de Wall Mania webshop. Ontdek hoe we dit project samen hebben uitgewerkt!

Wall Mania Madness

Hoe is het concept 'Wall Mania' tot stand gekomen?

"Het assortiment muurstickers is op zich niet nieuw binnen BOSS paints. We werkten vroeger samen met een externe leverancier en verkochten muurstickers onder zijn merknaam. We hadden echter nood om zelf input te kunnen geven, voornamelijk op het gebied van vernieuwing en uitbreiding van het assortiment. Bijvoorbeeld muurstickers die mee zijn met trends, inspelend op de actualiteit, enz. We hebben het stickerproces onder de loep genomen en hebben daarna beslist dat we, mits de investering in enkele nieuwe machines, zelf stickers konden samenstellen en produceren. Eerst zijn we van start gegaan met een assortiment dieren. Al snel werd dit uitgebreid met sport, quotes, sprookjesfiguren en veel meer. Op vandaag hebben we zo’n 450 stickers in ons assortiment. En in de wishlist staan nog heel wat nieuwe thema’s te wachten. Muurstickers kan je écht eindeloooooooos uitbreiden. Je vindt overal inspiratie om nieuwe muurstickers te maken."

Keuze voor een partner

Waarom hebben jullie een partner gecontacteerd om jullie webshop te laten bouwen?

"Als eerder marketing-gerichte mensen zijn we zelf niet zo handig als het om IT-zaken gaat :-)."

Waarom hebben jullie voor Indie Group gekozen?

"Dit project is niet de eerste samenwerking tussen Indie Group en BOSS paints. De interne mond-aan-mond reclame is hier dus het juiste antwoord."

Drempel tot aankoop verlagen


Uit onderzoek blijkt dat 77 % van de Belgen online producten zoekt, maar ze effectief offline koopt. Consumenten willen producten vaak nog even in werkelijkheid zien, aanraken of passen. Dit is uiteraard zeer afhankelijk van het type product. Het fenomeen is vooral populair bij kleding en schoenen. 

Ook bij het aankopen van muurstickers kunnen consumenten met verschillende vragen worstelen die een drempel vormen om tot een aankoop over te gaan. Een van de vragen die consumenten het meest doet twijfelen is of de muursticker al dan niet zal passen op hun muur. Het was belangrijk hier een antwoord op te bieden.

Wat waren de uitdagingen bij het bouwen van de webshop?

"Wat betreft het online shop gedeelte, konden we voor een deel genieten van het al geleverde werk voor de Colora webshop. De grootste uitdaging was de stickerconfigurator. Bij het bekijken van een muursticker kan je deze simuleren op de achtergrondkleur van jouw muur en ook het kleur van de sticker indien relevant. Je kan ook de sticker in zijn spiegelbeeld laten simuleren. We bieden klanten zo meer zekerheid de juiste keuze te maken door al een idee te geven hoe de sticker er zal uit zien bij hem/haar thuis."

Hoe heeft Indie Group jullie geholpen?

"Hun kennis van SEO marketing vond ik zeker een toegevoegde waarde. Dit is iets waar wij wel weet van hebben dat het bestaat, maar het “hoe” was voor ons nog erg onduidelijk. Bij de opbouw van de site werd hier alvast rekening mee gehouden, footer, benamingen, enz. Aan dit luik zal de komende maanden nog hard gewerkt worden, en zal zeker een continue opvolging vereist zijn. Wat ik ook echt als top heb ervaren is het feit dat de website heel goed “responsive” is. Op Ipad, Iphone of andere mobiele devices blijft deze uitstekend handelbaar."

Bekendheid en afzetmarkt vergroten


Het lanceren van de Wall Mania webshop heeft ervoor gezorgd dat de beleving en tone-of-voice van Wall Mania nu ook online wordt uitgestraald. Dit biedt heel wat mogelijkheden om het merk nog verder te positioneren als een must-have, love-brand. Zo kunnen we het doel om het effect te creëren dat mensen zelf achter de muurstickers vragen bereiken.

De andere voordelen en de ervaring van BOSS paints met onze samenwerking kan Saskia Despiere van BOSS paints het best zelf toelichten.

Wat is voor jullie de return van de nieuwe webshop?

"Vooral de bekendheid bij het brede publiek. Daarnaast kunnen we een grotere afzetmarkt creëren door de mogelijkheid om muurstickers te bekijken en te bestellen thuis vanuit de luie zetel."

Hoe ervaren jullie de samenwerking met Indie Group?

"They are maniacs in IT as we are maniacs in interior :-)."

We waren trots samen met het team van BOSS paints dat aan de Wall Mania webshop heeft meegewerkt te kunnen klinken op de lancering van de webshop. We kijken er naar uit om ook in de toekomst samen online plannen uit te werken en uitdagingen aan te gaan.